неделя, 25 март 2018 г.

2007: ПРОИЗВОДСТВО И РАЗХОДИ

1) Анализ на производството в краткосрочен план – променя се единствено трудът.
Закон за намаляващата възвращаемост (доходност). (Свързан с факта, че ползата от употребяваното благо намалява с увеличаване на употребяваното количество.)
2) Анализ на производството в дългосрочен план
Когато капиталът се приеме за фиксиран фактор, а се променя само трудът, говорим за краткосрочно производство. При дългосрочното производство се променят и двата фактора. Законът за намаляващата възвращаемост е валиден единствено при условията на краткосрочно производство.
В дългосрочен план предприятията въвличат допълнителен капитал с цел увеличаване на производителността и др.
В дългосрочен план поведението на фирмите се свежда до два основни въпроса:
А) произвеждане на един и същи обем (производителност) като се комбинират двата фактора (труд и капитал) в различни съотношения – особено при трудоемко и капиталоемко производство. Тук става дума за технологически избор (т.е. избор на доминиращ фактор на производството).
Крива на равните количества (изоквантна крива):
Б) Как се увеличава производството с цената на минимум разходи
Изокосна линия – линия на най-малките разходи, с помощта на които се произвежда дадено количество продукция.
Крива на безразличието – общата полезност на две блага <=> крива на равните количества (изоквантна) – два фактора. Крива на пределните доходи – максимални приходи <=> изокосна крива – максимални разходи
Пътят на предприятието е аналогичен на кривата доход-потребление:

MRTS – Marginal Rate of Technical Substitution – Пределна норма на техническо заместване:
MRST = -К/+Т (аналогично на MRS-пределна норма на заместване)
РАЗХОДИ
Това са разходите на една компания за производство на даден продукт.
- Общи разходи - TC (total cost)
- Пределни разходи – МС (marginal cost)
- Средни разходи – АС (average cost)
ТС се състои от фиксирани разходи (FC – fixed cost) и променливи разходи (VC – variable cost).
Фиксираните разходи не влияят върху обема на производството, променливите разходи – да.
Фиксирани разходи са например охрана, управление и др.
ТС = FC + VC
MC = TC/ Q
AC = TC/Q (разходи за единица продукт)
Общи разходи: С увеличаване на количеството продукция, растат и общите разходи

Пределни и средни разходи: Огледални на кривите на пределния и средния продукт

Анализ на разходите в дългосрочен план: Как във времето, с промяна на обемите производство (т.е. продукцията) се променят средните разходи (т.е. разходите за единица продукт).
AC -> ATC или AVC
AFC не оказват влияние върху Q
С увеличаване на обемите, намаляват средните разходи. Реализира се ефектът на икономия от мащаба, който обаче не е безкраен. Стига се до обратния ефект – загуби от мащаба.
LATV – Long-term average total cost – Дългосрочна крива на средните разходи
При ситуация на загуби от мащаба могат да се предприемат следните стъпки:
- разкрупняване на производството
- диверсификация на продуктите, т.е. икономии от разнообразието
- продуктова диференциация , т.е. предлагане на същия традиционен продукт с различни измерения, напр. разфасовки, свързани продукти и др.
- навлизане в други сфери, без задължителна връзка с традиционния продукт.
ПРИХОДИ И ПЕЧАЛБА
Приходи са всички парични постъпления, които реализира една компания в резултат на реализация на своя продукт.
Увеличава се както обемът, така и цените с цел да се реализира по-висок приход.
TR = Q*P -> TR (total revenue) = общи приходи
MR = TR/ Q -> MR (marginal revenue) = пределни приходи
AR = TR/ Q (приходите за единица продукт) -> AR (average revenue) = средни приходи
AR = TR/Q = Q.P/Q = P, т.е. средните приходи са равни на цената, на която се реализира продукцията.
Приходите не са крайната цел на производителите. Те се съпоставят с разходите.
Печалба е налице, ако TR > TC. Печалбата е съпоставката между приходите и разходите. Имаме обща, пределна и средна печалба.
TP = TR – TC (TP – total profit)
MP = MR – MC
AP = TP/ Q
Целта на компанията е да реализира максималната възможна обща печалба.
Печалбата може да се постигне или чрез увеличаване на приходите (Q*P, т.е. количеството производство или цената), или чрез намаляване на разходите.
Процес на максимизиране на печалбите:

MR=MC, когато компанията реализира максимална TP.
Компаниите (реализират) максимизират ТР един път, когато разликата между MR и МС е максимално голяма (вж. 1 и 1а).
MR=MC е условието за максимизация на съвкупната печалба. Съвкупната печалба (TP) е максимизирана и тогава, когато МР=0, т.е. вече не може да има положителна стойност или, казано иначе, от точката МР=0, продуктът вече не носи печалба.

Икономическата теория разглежда печалбата като отчетна (резултатна) величина и като теоретично понятие.
Печалбата е конкретен резултат, отразяван документирано и съгласно съответни правила на счетоводни записвания. На базата на тези правила и процеси се формира т.нар. счетоводна печалба.
Счетоводната печалба е отчетна величина за резултата от дейността на дадено предприятие, обикновено за една година.
Печалбата е разликата от всички приходи и всички разходи – брутна обща печалба (taxable profit). След приспадане на данъци, такси и други задължения се образува т.нар. нетна (чиста) печалба (profit after tax).
Нетната печалба подлежи на разпределение вътре в компанията. Разпределя се за:
1) инвестиране (инвестиционни разходи) – за разширяване на производството, т.е. влагане на допълнителен капитал за закупуване на сгради, машини и съоръжения и др. Този капитал е различен от производствените разходи. Това са разходи за придобиване на капитал, а не за производство и продукт.
2) лично потребление на собствениците.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Етикети

имена (151) Ски (140) уеб камери (128) Право (121) документи (111) Grand Tour (102) video (100) Ski (97) webcams (93) skiing weather (83) ski resort information (82) банки (66) ски курорти (60) Маркетинг (45) Рила (40) snow reports (37) икономика (35) София (34) Боровец (33) Borovets (27) Родопи (27) история (27) Банско (26) Пампорово (23) проекти (23) здраве (21) интернет (21) планини (21) смях (21) екипировка (20) карта (20) Pamporovo (19) Rila (19) Time (19) health (19) море (19) Bansko (17) лифт (17) resort information (16) eco (15) раница (15) цени (15) язовир (15) Стара Планина (14) връзки (14) деца (14) пътувания (14) хижа (14) Marketing (13) bike (13) Витоша (13) Пирин (13) snow forecast (12) буква С (12) данъци (12) лавини (12) магазини (12) Алеко (11) буква В (11) буква М (11) freeskiing (10) Маршрути (10) буква А (10) ski abroad (9) Пловдив (9) буква Д (9) отбрана (9) празник (9) първа помощ (9) ски чужбина (9) термини (9) map ski area (8) буква Б (8) буква К (8) календар (8) old applications (7) Чепеларе (7) архитектура (7) буква Г (7) буква Н (7) поддръжка на ски (7) сняг (7) футбол (7) буква Е (6) буква Л (6) буква П (6) буква Т (6) видео (6) годишнини (6) град (6) именни дни (6) къщи (6) трафик (6) хидро (6) Rodopy (5) Skype (5) Sofia (5) YouTube (5) vlog (5) буква И (5) буква Х (5) влог (5) кино (5) литература (5) очила (5) село (5) снимка (5) спорт (5) EU projects (4) Ski Bindings (4) boots (4) gsm (4) smart phone (4) Нотариус (4) буква З (4) буква Ф (4) енергетика (4) ски учител (4) слама (4) състезание (4) туризъм (4) упражнения (4) Aleko (3) Maliovitsa (3) Physics (3) Tyrolia (3) brand (3) climb (3) mass (3) sexy (3) shoe size (3) Безбог (3) Мальовица (3) Узана (3) автомобил (3) безопастност (3) буква Ц (3) буква Ш (3) влак (3) времето в момента (3) докторантури (3) недвижими имоти (3) поща (3) пропаганда (3) пълномощно (3) статистика (3) строителство (3) теснолинейка (3) DIN (2) NASA (2) Release Setting (2) Rossignol (2) Vitosha (2) clothes sizes (2) file hosting (2) franchaise (2) relativity (2) replace (2) search (2) БАССЕС (2) Благоевград (2) Добринище (2) Здравец (2) Лале (2) Мусала (2) Осогово (2) Средна гора (2) бедствие (2) буква Ж (2) буква Й (2) буква О (2) буква У (2) буква Ч (2) буква Щ (2) буква Я (2) геометрия (2) гора (2) еко (2) екология (2) електроенергия (2) космос (2) магистрала (2) местност (2) очи (2) парк (2) плакат (2) планиране (2) световно (2) технологии (2) упътвания (2) явление (2) F1 (1) FIS (1) Fieberbrunn (1) Hamlet (1) Hopfgarten (1) Kirchberg (1) Macedonia (1) Norway (1) Reit im Winkl (1) Scheffau (1) Shakespeare (1) Solomon (1) St Johann (1) Söll (1) Tirol (1) Walchsee (1) Zahmer Kaiser (1) apple (1) drone (1) h Pleven (1) hypnosis (1) ibooks (1) ipad (1) iphone (1) ipod (1) mathematic (1) skate (1) tablet (1) telemark (1) trekking (1) Бачево (1) Беклемето (1) Бяла Черква (1) ВЕИ (1) Вежен (1) Ветровал (1) Гела (1) Горна Оряховица (1) Добрила (1) Информация за фирми (1) Камчатка (1) Карлово (1) Картала (1) Кицбюел (1) Ком (1) Копривки (1) Копривщица (1) Леденото езеро (1) Мерцедес (1) Михаел Шумахер (1) Норвегия (1) Офелиите (1) Панагюрище (1) Предела (1) Румъния (1) Русия (1) САЩ (1) Самоков (1) Студенец (1) Формула 1 (1) Църна Могила (1) Черни Връх (1) Япония (1) автомати (1) биатлон (1) био (1) буква Р (1) буква Ъ (1) буква Ь (1) буква Ю (1) великия пост (1) гра (1) градоустройство (1) дрехи (1) дърво (1) запалка (1) култура (1) ландшафт (1) математика (1) мода (1) музей (1) мъдрости (1) олимпиада (1) поддръжка (1) потребители (1) програма (1) реклама (1) синя зона (1) фото (1) х. Дерменка (1) храна (1)