понеделник, 23 април 2018 г.

Draft Partnership agreement Bulgaria 2108 annex 4.doc

Проект на Споразумение за партньорство Приложение 4

Версия 3.0.   15.08.2013 г.

Приложение 4. Преглед на изпълнението на приложимите за СП тематични предварителни условия, които не са изпълнени или са частично изпълнени към момента (съгласно Приложение 3)

Приложими тематични предварителни условия, за които национални органи са отговорни и които не са изпълнени или са частично изпълнени

Неизпълнени критерии

Действия, които да се предприемат

Краен срок

Отговорни органи за изпълнение

1.1. Научни изследвания и иновации: Наличие при целесъобразност на национална или регионална стратегическа рамка на политиката в областта на научните изследвания и иновациите за интелигентно специализиране в съответствие с националната програма за реформи, целяща набирането на частни средства за научноизследователската дейност и иновациите.

Има рамка на стратегическата политика за национална или регионална научно-изследователска и новаторска дейност за интелигентна специализация, която:

–        се основава на SWOT (анализ на силните страни, слабостите, възможностите и заплахите) или подобен анализ, за да се съсредоточат ресурсите върху ограничен набор от приоритети в областта на научните изследвания и иновациите;

–        очертава мерки за насърчаване на частните инвестиции в научноизследователската дейност и технологичното развитие;

–        включва механизъм за наблюдение

Действие 1        

Разработване на Стратегия за интелигентна специализация

Подготвен е работен вариант на стратегията. Той е изпратен за становища и предложения до разширен състав на работната група и е публикуван на http://www.mi.government.bg/files/useruploads/files/ris3_28_05_2013.pdf.

Срок за Действие 1.

31.12.2013 г.

МИЕ

Приета е рамка, очертаваща наличните бюджетни ресурси за научноизследователска и иновационна дейност.

Действие 1        

Разработване на Стратегия за интелигентна специализация

Виж ТПУ 1.1.1.

Виж ТПУ 1.1.1.

Виж ТПУ 1.1.1.

Действие 2        

Актуализация на Националната стратегия за научни изследвания

Срок за Действие 2

31.12.2013г.

МОН

1.2 Наличие на многогодишен план за включване в бюджета и определяне на приоритетите на инвестициите.

Приет е предварителен многогодишен план за включване в бюджета и определяне на приоритетите на инвестициите, свързани с приоритетите на ЕС, и при целесъобразност с Европейския форум за стратегии за научноизследователски инфраструктури (ESFRI)

Действие 1        

Разработване на Стратегия за интелигентна специализация

Виж ТПУ 1.1.1.

Виж ТПУ 1.1.1.

Виж ТПУ 1.1.1.

Действие 2        

Актуализация на Националната стратегия за научни изследвания

Виж ТПУ 1.1.2.

Виж ТПУ 1.1.2.

2.1. Цифров растеж: Стратегическа рамка на политиката за цифров растеж за насърчаване на търсенето на достъпни, качествени и оперативно съвместими частни и публични услуги, предоставяни благодарение на ИКТ, и увеличаване на използването на цифровите технологии от гражданите (включително уязвимите групи), предприятията и публичните администрации, включително трансгранични инициативи.

В националната или регионалната стратегическа рамка на политиката в областта на иновациите за интелигентно специализиране е въведена например стратегическа рамка на политиката за цифровия растеж, която съдържа:

–        включване в бюджета и определяне на приоритетите на дейностите чрез SWOT или подобен анализ, съвместим с таблицата с ключовите показатели за програмата в областта на цифровите технологии за Европа;

–        следва да е извършен анализ на балансиращата подкрепа за търсенето и предлагането на информационни и комуникационни технологии (ИКТ);

–        показатели за измерване на напредъка на интервенциите в области като цифровата грамотност, електронното приобщаване, електронната достъпност и електронното здравеопазване в рамките на член 168 от ДФЕС, които са приведени в съответствие със съществуващите приложими секторни национални или регионални стратегии;

–        оценка на нуждите с цел подсилване на изграждането на капацитета в областта на ИКТ

Действие 1        

Осигуряване на съвместно разработване на принос относно цифровия растеж за Иновационната стратегия за интелигентна специализация.

Виж ТПУ 1.1.1.

МТИТС

МИЕ

2.2. Инфраструктура за достъп от следващо поколение (NGA): Наличие на национални или регионални планове за достъп от следващо поколение, които вземат под внимание регионалните дейности, за да се постигнат целите на ЕС във връзка с достъпа до високоскоростен Интернет, съсредоточавайки се върху областите, в които пазарът не осигурява отворена инфраструктура на приемлива цена и с качество, съответстващо на правилата на ЕС за конкуренцията и държавните помощи, и за предоставяне на достъпни услуги за уязвимите групи

Въведен е национален и/или регионален план за достъп от следващо поколение, който включва:

–        основан на икономически анализ план на инвестициите в инфраструктурата, който взема под внимание съществуващата инфраструктура и публикуваните планове за частни инвестиции;

–        модели за устойчиви инвестиции, които подобряват конкуренцията и осигуряват достъп до инфраструктура и услуги, които са отворени, достъпни като цена, качествени и създадени така, че да са трайни;

–        мерки за насърчаване на частните инвестиции.

Действие 1.        

Национален  план за инфраструктура за  достъп от следващо поколение, който ще съдържа елементите на критерия(NGA)

В приетата през ноември 2012 г. актуализирана Национална стратегия за широколентов достъп 2012-2015 е заложено като следващ етап разработването на NGA план, обхващащ периода 2014-2020 г.

http://www.strategy.bg/StrategicDocuments/View.aspx?lang=bg-BG&Id=773 

Срок на Действие 1. 31.12.2013 г.

МТИТС

Действие 2.        

Актуализиране на Общата стратегия за електронно управление в РБ 2011-2015 с хоризонт 2020

Срок на Действие 2.

31.12.2013 г.

МТИТС

3.1. Извършени са конкретни действия в подкрепа на поощряването на предприемачески дух, като се взема под внимание Small Business Act (SBA).

Мерки за намаляване на времето, необходимо за получаване на лицензии и разрешителни за започване и упражняване на конкретната дейност на предприятие..

Действие 1.

Изпълнение на Плана за намаляване на регулаторната тежест

http://www.strategy.bg/StrategicDocuments/View.aspx?lang=bg-BG&Id=771  

Срок на Действие 1

31.12.2013 г.

САР

Действие 2.

Изпълнение на Програма за по-добро регулиране 2010-2013

http://www.strategy.bg/StrategicDocuments/View.aspx?Id=605 

Срок на Действие 1

31.12.2013 г.

САР

4.1. Извършени са действия за насърчаване на разходоефективни подобрения на ефективността при крайното потребление на енергия и разходоефективни инвестиции в енергийната ефективност при изграждането или реновирането на сгради.

Тези действия включват:

–        Мерки, които да гарантират, че са въведени минимални изисквания, свързани с енергийните характеристики на сградите, изисквани съгласно членове 3, 4 и 5 от Директива 2010/31/ЕС.

Действие 1.

Наредба за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради, с която ще се отмени Наредба № РД-16-1057 от 2009 г за условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради

Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите

Към настоящия момент законодателството в областта на енергийна ефективност на сгради е хармонизирано. Наредбите, издадени на основание на ЗЕЕ и на Закона за устройство на територията ще бъдат актуализирани (със Заповед на министъра на икономиката, енергетиката и туризма е сформирана междуведомствена работна група), с оглед отменяне и прецизиране на текстове, както и привеждането им в съответствие с изискванията на ЗИД на ЗЕЕ от 2013 г.

Срок на Действие 1

01.09.2013 г.

МИЕ

МРР

Действие 2.

Изменение и допълнение на Наредба № РД-16-1058 от 10 декември 2009 г. за показателите за разход на енергия и енергийните характеристики на сградите, с отчитане на изискванията на Делегирания регламент № 244/2012, който допълва Директива 2010/31/ЕС, публикуван на 21 март 2012 г. в „Официален вестник” на Европейския съюз

Срок на Действие 2

31.12.2013 г.

МИЕ

МРР

Действие 3

Изменение на Наредба №7 за енергийната ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия в сгради

Срок за Действие 3.

Декември 2013 г.

МИЕ

МРР

5.1. Превенция и управление на риска: Наличие на национални или регионални оценки на риска за целите на управлението на бедствията, които вземат под внимание приспособяването към изменението на климата    

Действие 1        

  1. Приемане на Стратегия за намаляване на риска от бедствия.

Проектът на Стратегия е готов и е публикуван за обществено обсъждане.

http://www.saveti.government.bg/web/cc_801/1

2.        Приемане на Национална програма за защита при бедствия 2014-2018 г.

3.        Приемане на планове за управление на риска от наводнения, включително национален каталог от мерки и национални приоритети за управление на риска от наводнения.  

Срок за Действие 1.

Ноември 2013 г.

Декември 2013 г.

Декември  2015 г.

МВР

МВР

МОСВ

Описание на процеса, методиката, методите и неповерителните данни, използвани за оценка на риска, както и на основаните на риска критерии за определяне на приоритетите по отношение на инвестициите

Действие 1.        

Изготвяне на методика за оценка на сеизмичния и геоложкия риск, съгласно чл. 3, ал. 1 от Наредбата за условията, реда и органите за извършване на анализ, оценка и картографиране на рисковете от бедствия

Срок за Действие 1

Октомври 2014 г.

МРР

Действие 2.        

Изготвяне на методика за извършване на оценка на риска от горски пожари

Срок за Действие 2

Декември 2013 г.

МЗХ

Действие 3.        

Описание на основаните на риска критерии за определяне на приоритетите по отношение на инвестициите - в оценката на риска, изготвяна съгласно чл. 4, ал. 1 от Наредбата

Срок за Действие 3

Декември 2015 г.

МВР

МОСВ

МРР

МЗХ

Действие 4.        

Определяне на ясни и координирани отговорности на различните държавни органи при реализирането на необходимите инвестиции в широк спектър от сектори;

Срок за Действие 4

Декември 2015 г.

МВР

МОСВ

МРР

МЗХ

Действие 5.        

Картографиране на рисковете от бедствия.

Срок за Действие 5

Декември 2016 г.

МВР

МОСВ

МРР

МЗХ

Описание на сценарии с един риск и множество рискове

Действие 1.

Описание на сценарии с един риск и множество рискове - в оценката на риска, изготвяна съгласно чл. 4, ал. 1 от Наредбата

Срок за Действие 1

Декември 2015 г.

МВР

МОСВ

МРР

МЗХ

Отчитане, където е целесъобразно, на националните стратегии за приспособяване към изменението на климата.

Действие 1.

Изготвяне на Рамков документ „Анализ и оценка на риска и уязвимостта на секторите в българската икономика от климатичните промени“. Рамковият документ се осъществява по линия на техническа помощ. Проект TA-2012-KPOS-PP-85 Изпълнение на проучвания, анализи, стратегии във връзка с програмиране на оперативната програма в сектор „Околна среда“ за периода 2014 – 2020 г.

Срок за Действие 1

31.03.2014 г.

 

МОСВ

6.1. Воден сектор: Наличие на а) политика за определяне на цените на водата, която осигурява на потребителите подходящи стимули да използват водните ресурси ефективно и б) адекватен принос на различните потребители на вода към възстановяването на разходите за водни услуги на равнище, определено в одобрения план за управление на речни басейни за инвестиции, подкрепени от програмите.

Държавата членка е осигурила принос на различните потребители на вода към възстановяването на разходите за водни услуги по сектори в съответствие с член 9, параграф 1, първо тире от Директива 2000/60/EО, вземайки предвид при целесъобразност социалните, екологичните и икономическите последици от възстановяването, както и географските и климатичните условия на засегнатия регион или региони.

Извършване на икономическия анализ, описан в приложение III от директива 2000/60/ЕО, вкл.:

Действие 1.

Изпълнение на национално проучване за осигуряване на необходимите данни за изменение на климата и въздействието върху водите

Срок за Действие 1:

декември 2015 г.

МОСВ

Действие 2.

Изготвяне на икономическия анализ на водоползването за периода 2007-2013, на който да се основават мерките и ценовата политика във вторите ПУРБ

Срок за Действие 2:

декември 2015 г.

МОСВ

МЗХ

МИЕ

МЗ

Прилагане на ценовата политика, упомената в член 9, параграф 1, първо тире от Директива2000/60/ЕО, вкл.:

Действие 3.

Приемане на Наредба за нормите за водопотребление по чл.117а, ал.2 от Закона за водите

Конкретните срокове за разработка и приемане на Наредбата, следва да бъдат обвързани с приемането на новата отраслова стратегия за ВиК от Министерски съвет. Срокът за Наредбата е м. юни 2014 г.

Срок за Действие 3: юни 2014 г.

МОСВ

МРР

Действие 4.

Приемане на ЗИД на Закона за регулиране на водоснабдителните и канализационните услуги

Конкретните срокове за разработка и приемане на ЗИД на ЗРВКУ следва да бъдат обвързани с приемането на новата отраслова стратегия за ВиК от Министерски съвет. Тя е в процес на разработка, а срокът й е м. юни 2014 г.

Приемането на ЗИД на ЗРВКУ е в компетенциите на Народното събрание на Република България и МРРБ и ДКЕВР ще си сътрудничат в отделните етапи на одобрението му от НС

Срок за Действие 4: декември 2014 г.

МРР

Действие 5.

Въвеждане на различни цени на услугата водоснабдяване за абонатите, ползващи вода в рамките на нормите за водопотребление, и абонатите, надвишаващи тези норми.

Ангажиментът ще бъде изпълнен след приемане на Наредба за нормите за водопотребление по чл.117а, ал.2 от Закона за водите

Срок за Действие 5: декември 2014 г.

МОСВ

ДКЕВР

Действие 6.

Подготовка на изменение на Тарифата за таксите за водовземане, за ползване на воден обект и за замърсяване, с което:

- да се определят по-високи такси, когато се надвишават нормите за водопотребление;

- да се определят различни такси за замърсяване за пречистена и за непречистена вода;

- да се приведе тарифата в съответствие с промените в Закона за водите по т.4

Подготвено е предложение за начините на определяне на таксите, предвидени в разработения проект на ЗИД на ЗВ. В обществената поръчка за разработването на анализ на възстановяване на разходите е предвидено оразмеряване на таксите и съответната икономическа обосновка за това. Планира се таксата за замърсяване да се определя в повечето случаи на .базата на товара замърсяващи вещества (измерено количество и концентрация на замърсители).

Срок за Действие 6: януари 2014 г.

МОСВ

Действие 7.

Разработване на Анализ за възстановяването на разходите – по наличните статистически данни за 2010

Анализът ще включва възможно най-широк кръг водни услуги, включително преградни съоръжения, водовземане за различни цели, съхранение, пречистване и разпределяне на повърхностни води, събирането, пречистването и заустването на отпадъчни води, самостоятелно питейно водоснабдяване, самостоятелно водоснабдяване в селското стопанство и индустрията.

Срок за Действие 7: март 2014 г.

МОСВ

Действие 8.

Приемане на ЗИД на Закона за водите, с което да се въведат, прости и приложими механизми за определяне на таксата за замърсяване.

Подготвен е проект на ЗИД на ЗВ във връзка с изпълнение на приетата от НС  Стратегия за водния сектор. В проекта е включено и въвеждане на такси за всички водни услуги (дейности, които могат да въздействат значимо върху водите), идентифицирани в първите ПУРБ, и за въвеждане на механизъм за определяне на ресурсните разходи и разходите за околна среда, които следва да се вземат предвид при оценката на възстановяването на разходите.

http://www3.moew.government.bg/?show=top&cid=569  

Срок за Действие 8: юли 2014

МОСВ

Приемане на план за управление на речни басейни за региона на речния басейн с обоснована концентрация на инвестиции в съответствие с член 13 от Директива 2000/60/ЕО   на Европейския парламент и на Съвета от 23 октомври 2000 г. за установяване на рамка за действията на Общността в областта на политиката за водите.

Приемане на планове за управление на речните басейни, обхващащи териториите, включени в оперативни програми, които включват приоритети за водни инвестиции, вкл.:

Действие 1.

Приемане на вторите ПУРБ.

Вторите ПУРБ трябва да попълнят пропуските и да изпълнят препоръките на ЕК

Срок за Действие 1:

декември 2015 г.

МОСВ

Осигуряване на Карта на мрежите за мониторинг, установени за целите на член 8 и приложение V, както и представяне в карта на резултатите от проведените съгласно тези разпоредби програми за мониторинг на състоянието на  повърхностните води (екологично и химично); подземните води (химично и количествено); и защитените територии, вкл.:

Действие 2.

Изпълнение на тригодишна програма за завършване на интеркалибрирането на методите за анализ и стойностите на биологичните елементи за качество (БЕК) за типовете повърхностни води на територията на България, съответстващи на определени общи европейски типове

Срок за Действие 2:

декември 2016 г.

МОСВ

Действие 3.

Извършване на национални проучвания за преодоляване на посочените пропуски.

1.Актуализиране на типологията и класификационната система за оценка на повърхностните водни тела от категории "река", "езеро" и "преходни води"

2.Оценка на хидроморфологичното състояние на ВТ  от категории "реки", "езера" и "преходни води" и определяне на въздействието върху екологичното състояние от хидроморфологични изменения

3. Проучване и оценка на количественото състояние на подземните водни тела

4. Проучване и оценка на химичното състояние на подземните водни тела

5. Проучване и оценка на въздействието на дифузните източници на замърсяване върху състоянието на повърхностните води

6. Проучване и оценка на химичното състояние на повърхностните води

С тези проучвания ще се осигури и списък на екологичните цели, установени съгласно член 4 за повърхностни води, подземни води и защитени територии, включително определянето на случаите, когато са използвани член 4, параграфи 4, 5, 6 и 7

Срок за Действие 3:

декември 2015 г.

МРР

МОСВ

МЗХ

МИЕ

МЗ

Действие 4.

Инвестиции за доизграждане на мрежите за мониторинг са планирани в ОПОС 2014-2020

Планирано в проекта на ОПОС 2014-2020. При изпълнение на националните проучвания е предвидено да бъдат обоснована необходимостта, местата и броя на допълнителните мониторингови пунктове и оптимизиране на програмите за мониторинг съобразно установения конкретен натиск и въздействие от човешка дейност.

След стартиране на ОПОС 2014-2020 през 2015 могат да бъдат подготвени проектите за доизграждане на мрежата

Срок за Действие 4:

декември 2016 г.

6.2. Сектор на отпадъците: Насърчаване на икономически и екологично устойчиви инвестиции в сектора на отпадъците, по-конкретно чрез разработването на планове за управление на отпадъците в съответствие с Директива 2008/98/ЕО относно отпадъците и с йерархията на отпадъците.

На Комисията е изпратен доклад за напредъка по изпълнението на целите по член 11 от Директива 2008/98/ЕО и за планираните действия за постигане на целите.

Действие 1

Първи доклад за напредъка по изпълнението на целите по член 11 от Директива 2008/98/ЕО и за планираните действия за постигане на целите.

Докладът ще бъде разработен и представен на ЕК. Към настоящия момент НСИ обработват данните за неговото изготвяне.

Срок за Действие 1. септември 2013 г.

МОСВ

Наличие на един или повече планове за управление на отпадъците съгласно изискванията на член 28 от Директива 2008/98/ЕО.

Действие 1

Приемане на Национален план за управление на отпадъците за периода 2014-2020 г.

Планът ще бъде в съответствие с изискванията на чл.28 от Рамковата директива за отпадъците.

Срок за Действие 1. декември 2013 г.

МОСВ

В съответствие с членове 1 и 4 от Директива 2008/98/ЕО държавата членка е изготвила програми за предотвратяване на отпадъци, съгласно изискването по член 29 от директивата.

Действие 1

Подготовка на Програма за предотвратяване образуването на отпадъците – като част от Националния план за управление на отпадъците за периода 2014-2020 г.

Срок за Действие 1. декември 2013 г.

МОСВ

Приети са необходимите мерки за постигане до 2020 г. на целта относно повторната употреба и рециклирането в съответствие с член 11, параграф 2 от Директива 2008/98/ЕО.

Действие 1

Приемане на Национален план за управление на отпадъците за периода 2014-2020 г.

С обнародвания на 13.07.2012 г. Закон за управление на отпадъците са въведени целите и са заложени отговорностите.  Мерките за изпълнение на целите ще се включат и в новия Национален план за управление на отпадъците.

Срок за Действие 1. декември 2013 г.

МОСВ

7.1. Автомобилен транспорт: Наличие на всеобхватен(ни) план(ове) или рамка(и) за инвестиции в транспорта в съответствие с институционалното устройство на държавите членки (включително публичен транспорт на регионално и местно равнище), подпомагащ(и) развитието на инфраструктурата и подобряващ(и) свързаността с основната мрежа TEN-Т и всеобхватните мрежи.

Наличие на всеобхватен(ни) план(ове) за транспорта или рамка(и) за инвестиции в транспорта, който(които) изпълнява(т) правните изисквания за стратегическа оценка на околната среда и определя(т):

–        приноса към Единното европейско транспортно пространство в съответствие с член 10 от Регламент № [TEN-T], включително приоритети за инвестиции в:

–        основната мрежа TEN-Т и всеобхватната мрежа, където се предвиждат инвестиции от ЕФРР и КФ; както и

–        второстепенната мрежа.

–        портфейл от реалистични и концептуално изчистени проекти, за които се предвижда подкрепа от ЕФРР и КФ.

Действие 1

Приемане на Стратегия за развитие на пътната инфраструктура в Република България 2014-2020

Със Стратегията ще се актуализира частично и Общия генерален план за транспорта – по отношение на инвентаризация на наличните финансови средства, административен капацитет, стъпки и срокове за изпълнение на транспортните цели на България

Срок за Действие 1.

Ноември 2013

МТИТС

МРР

Действие 2

Средносрочен преглед и актуализация на Стратегия за развитието на транспортния сектор на Република България до 2020 г.

На 07.04.2010 г., с Протокол Nо13, Министерският съвет на Република България одобри Стратегия за развитие на транспортната система на Република България до 2020 г. Документът отговаря на всички изисквания за стратегически документ и е в съответствие с европейската транспортна политика, отразена в Бялата книга от 2000 г. и нейното осъвременяване през 2005 г.

До края на 2015 г. предстои междинно осъвременяване на документа, в съответствие с новите тенденции в европейската и националната политики и съобразно препоръки на ЕК.

Срок за Действие 2. Декември 2015 г.

МТИТС

7.2. Железопътен транспорт: Наличие във всеобхватния(ните) план(ове) или рамка(и) на специална глава за развитието на железопътния транспорт в съответствие с институционалното устройство на държавите членки (включително публичен транспорт на регионално и местно равнище), което подпомага развитието на инфраструктурата и подобрява свързаността с основната мрежа TEN-Т и всеобхватните мрежи. Инвестициите обхващат мобилните активи, оперативната съвместимост и изграждането на капацитет.

Наличие в плана(овете) или рамката(ите) относно транспорта на глава за развитието на железопътния транспорт, както е посочено по-горе, която изпълнява правните изисквания за стратегическа оценка на околната среда и определя портфейл от реалистични и концептуално изчистени проекти (включително график, бюджетна рамка);

Действие 1

Средносрочен преглед и актуализация на Стратегия за развитието на транспортния сектор на Република България до 2020 г.

Виж ТПУ 7.1.

При осъвременяването ще се включи отделна глава за железопътния транспорт, която ще покрива критериите за изпълнение на предварителните условности и ще съответства на изискванията на Закона за железопътния транспорт.

Виж ТПУ 7.1.

Виж ТПУ 7.1.

8.4. Активно стареене в добро здраве: Политиките за активно стареене са разработени в светлината на насоките относно заетостта.

Действия за отговор на предизвикателствата, които поставя активно стареене в добро здраве:

–        Съответните заинтересовани страни участват в разработването и последващите действия по политиките за активно стареене в добро здраве с оглед на задържането на възрастните работници на пазара на труда и насърчаването на заетостта им.

Действие 1        

Приемане на Национална здравна стратегия.

Виж 10.3.

 

Виж 10.3.

Виж 10.3.

9.1. Преждевременно напускане на училище: Наличие на стратегическа рамка на политиката за намаляване на преждевременното напускане на училище в границите, предвидени от член 165 от ДФЕС.

Въведена е стратегическа рамка на политиката относно преждевременното напускане на училище, която:

  • се основава на факти;
  • обхваща съответните образователни сектори, включително развитието в ранна детска възраст, и разглежда мерки във връзка с превенцията, интервенцията и компенсирането;
  • включва всички сектори на политиката и заинтересовани страни, които могат да вземат отношение в областта на преждевременното напускане на училище.

Действие 1        

Приемане на Стратегия за превенция и намаляване дела на отпадащите и преждевременно напусналите образователната система (2013-2020).

Към момента е разработен първи вариант на Стратегията и е публикуван за обществено обсъждане. Тя е основана на доказателства, обхваща подходящи образователни сектори, включително развитие в ранна детска възраст, и е насочена към мерки за превенция, намеса и компенсиране, както и обхваща всички сектори на политика и заинтересовани страни http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/documentsproject/2013/proekt-strategia_prevencia_2013-2020.pdf

Срок за Действие 1.

Октомври 2013 г.

МОН

Действие 2.

Приемане на Актуализирана Национална стратегия за младежта (2013-2020)

Стратегията е одобрена от МС (РМС 1055/ 20.12.2012 г.) и е внесена в НС.

Срок за Действие 2.

Декември 2013 г.

ММС

9.2. Висше образование: Наличие на национална или регионална стратегическа рамка на политиката за увеличаване на броя на завършващите висше образование и за повишаване на качеството и ефикасността на висшето образование в границите, предвидени от член 165 от ДФЕС.

Въведена е национална или регионална стратегическа рамка на политиката в областта на висшето образование със следните елементи:

–        при целесъобразност мерки за увеличаване на броя на следващите и завършващите висше образование, които:

–        повишават броя на следващите висше образование сред групите с ниски доходи и други слабо представени групи;

–        намаляване процента на отпадналите/ повишаване процента на завършилите.

Действие 1

Приемане на стратегия за висшето образование.

Предстои окончателно сформирането на работна група за разработване на стратегията. Планиран е първият вариант на стратегията да бъде представен за обществено обсъждане през м. април 2014 г.

Срок за Действие 1.

Май 2014 г.

МОН

Действие 2.

Приемане на Актуализирана Национална стратегия за младежта (2013-2020)

Виж ТПУ 9.1.

Срок за Действие 2.

Декември 2013 г.

ММС

10.3. Здравеопазване: Наличие на национална или регионална стратегическа рамка на политиката за здравеопазване в предвидените от член 168 от ДФЕС граници, която осигурява икономическа устойчивост.

Въведена е национална или регионална стратегическа рамка на политиката за здравеопазване, която:

–        съдържа координирани мерки за подобряване на достъпа до здравни услуги;

–        съдържа мерки за стимулиране на ефективността в здравния сектор чрез внедряване на модели за доставка на услуги и инфраструктура;

–        съдържа система за мониторинг и преглед.

Действие 1        

Приемане на Национална здравна стратегия.

Проектът на Национална здравна стратегия 2014-2020 е публикуван за публично обсъждане на интернет сайта на Министерство на здравеопазването на 12.08.2013 г. На 19.08.2013 г. е проведено първо публично обсъждане на проекта с представители на Обществения съвет към Министерство на здравеопазването.

http://www.mh.government.bg/Articles.aspx?lang=bg-BG&pageid=472&home=true&categoryid=6096 

 

Срок за Действие 1.

Декември 2013

МЗ

Държавата членка или регионът са приели рамка, определяща ориентировъчно наличните бюджетни средства, и разходоефективно съсредоточаване на ресурси в приоритетни потребности от здравно обслужване.

11. Административна ефикасност на държавите членки:

— Наличие на стратегическа рамка на политиката за укрепване на административната ефикасност на държавата членка, включително реформа на публичната администрация

Въведена е стратегическа рамка на политиката за укрепване на административната ефикасност на  държавата членка със следните елементи, които са в процес на прилагане:

–        анализ и стратегическо планиране на правните, организационните и/или процедурните реформи;

–        разработване на системи за управление на качеството;

–        интегрирани действия за опростяване и рационализиране на административните процедури;

–        разработване и изпълнение на стратегии и политики за човешките ресурси, насочени към преодоляване на установените основни слабости в тази област; развиване на умения;

  • разработване на процедури и инструменти за мониторинг и оценка

Действие 1        

Приемане на Стратегия за развитие на държавната администрация 2013-2020 г.

Стратегията ще съдържа елементите на предварителното условие.

Проектът на Стратегия беше разработен от експерти от държавната администрация и представители на университетските среди в Република България. През месец януари 2013 г. проектът на Стратегията беше приет от Съвета за административната реформа. Същевременно с това протича и процес по провеждане на обществени консултации и съгласуване с администрациите. Предстои проектът на Стратегията да бъде внесен за разглеждане в Министерския съвет.

Срок за Действие 1.

Октомври 2013 г.

Министерски съвет, дирекция „Модернизация на администрацията“

Действие 2        

Приемане от Министерския съвет на План за изпълнение на Стратегията за развитие на държавната администрация.

Срок за Действие 2.

Декември 2013 г.

Министерски съвет, дирекция „Модернизация на администрацията“

Предварителни условия по проекта на Регламент относно подпомагане на развитието на селските райони

3.1. Наличие на национални или регионални оценки на риска за целите на управлението на бедствията, които вземат под внимание приспособяването към изменението на климата

Въведена е национална или регионална оценка на риска със следните елементи:

  • Описание на процеса, методиката, методите и неповерителните данни, използвани за оценка на риска, както и на основаните на риска критерии за определяне на приоритетите по отношение на инвестициите;
  • отчитане, където е целесъобразно, на националните стратегии за приспособяване към изменението на климата.

Виж ТПУ 5.1.

Виж ТПУ 5.1.

Виж ТПУ 5.1.

5.2 Енергийна ефективност: транспониране в националното законодателство на Директива 2006/32/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 5 април 2006 г. относно ефективността при крайното потребление на енергия и осъществяване на енергийни услуги

Държавата-членка е предала на Комисията план за действие в областта на енергийната ефективност, който превръща целите за енергийни спестявания в конкретни и съгласувани мерки в съответствие с член 14 от Директива 2006/32/ЕО

Действие 1.

Приемане на Национален план за действие за енергийна ефективност, съгласно Директива 2012/27/ЕС относно енергийната ефективност, която отменя Директива 2006/32/ЕС относно ефективността при крайното потребление на енергия и енергийните услуги.

Срок за Действие 1:

Април 2014 г.

МИЕ

МЗХ

АУЕР

5.3. Наличие на политика за формиране на цени на водата, която гарантира адекватен принос на различните приложения на водата за възстановяването на разходите за водни услуги съгласно член 9 от Директива 2000/60/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 23 октомври 2000 г. за установяване на рамка за действията на Общността в областта на политиката за водите[1] .

В секторите, подкрепени от ЕЗФРСР държавата членка е осигурила принос на различните потребители на вода към възстановяването на разходи за водни услуги в съответствие с чл.9, параграф първи от Директива 2000/60/ЕС като се вземат предвид, където е уместно социалните, екологичните и икономическите ефекти от възстановяването, както и географските и климатичните условия на засегнатите райони.  

    Виж ТПУ 6.1.

    В допълнение на действията по ТПУ 6.1. ще се предприемат действия по отношение на политиката за формиране на цени на водата за напояване

    Виж ТПУ 6.1.

    МОСВ

    Действие 1

    Разработване на ЗИД на Закон за сдружения за напояване (ЗСН)

    Срок за действие 1:

    Юли 2014 г.

    МЗХ

    Действие 2

    Разработване на Методика за определяне на цената на услугата за водоподаване за напояване

    В Методиката ще бъдат определени начините за формиране на цената на водата за напояване за основните оператори на вода за напояване:

    • Сдружения за напояване
    • Напоителни системи ЕАД
    • Земинвест ЕАД
    • Други доставчици на вода

    Срок за действие 2:

    Декември 2014

    МЗХ

    6.3 Инфраструктура за достъп от следващо поколение (NGA): Наличие на национални планове за NGA, които вземат от внимание регионалните дейности, за да се постигнат целите на ЕС за достъп до високоскоростен интернет, съсредоточавайки се върху областите, в които пазарът не успява да предостави отворена инфраструктура на приемлива цена и с достатъчно качество

    - Въведен е национален или регионален план за достъп от следващо поколение който включва:

    • план за инвестиции в инфраструктура чрез обединяване на търсенето и очертаване на инфраструктура и услуги, който редовно се актуализира;
    • модели за устойчиви инвестиции, които подобряват конкуренцията и осигуряват достъп до инфраструктура и услуги, които са отворени, достъпни като цена, качествени и създадени така, че да са трайни;
    • мерки за насърчаване на частните инвестиции.

    Виж ТПУ 2.2.

    Виж ТПУ 2.2.

    Виж ТПУ 2.2.

    Предварителни условия по проекта на Регламент относно Европейския фонд за морско дело и рибарство

    Създаване на многогодишен национален стратегически план относно аквакултурите съгласно член 43 от (Регламента относно общата политика в областта на рибарството) до 2014 г.

    На Комисията се представя многогодишен национален стратегически план относно аквакултурите най-късно в деня на представяне на ОП.

    Действие 1 Приемане на Многогодишен национален стратегически план за развитие на аквакултурата в България (2014-2020).

    Предстои подготвяне на втори работен вариант на Многогодишен национален стратегически план за развитие на аквакултурата в България (2014-2020).

    Декември 2013 г.

    ИАРА

    ОП включва информация, допълваща многогодишния национален стратегически план относно аквакултурите

    Действие 1 Регулярна актуализация на Програмата за морско дело и рибарство съобразно плана

    Октомври 2013 г.

    ИАРА

    Доказан административен капацитет за изпълнение на изискванията от данни за управлението на рибарството, посочени в член 37 от (Регламента относно ОПОР)

    Доказан административен капацитет за изготвяне и прилагане на многогодишна програма за събиране на данни, който се преглежда от НТИКР и се приема от Комисията

    Действие 1 Анализ на наличния административен капацитет и планирани мерки за подобряването му.

    Изготвя се анализ на административния капацитет, който ще обхване всички критерии на условието.

    Октомври 2013 г.

    ИАРА

    Доказан административен капацитет за изготвяне и прилагане на многогодишен работен план за събиране на данни, който се преглежда от НТИКР и се приема от Комисията

    Достатъчен капацитет от гледна точка на осигурени човешки ресурси за сключване на двустранни или многостранни споразумения с други ДЧ, ако работата по изпълнение на задълженията за събиране на данни е споделена

    Доказан административен капацитет за прилагане на системата на Съюза за контрол, инспекции и правоприлагане съгласно предвиденото в член 46 от (Регламента относно ОПОР) и по-подробно посочено в Регламент (ЕО) № 1224/2009 на Съвета.

    Доказан административен капацитет за изготвяне и изпълнение на националната програма за контрол за периода 2014—2020 г. съгласно посоченото в член 19, параграф l.

    Действие 1 Анализ на наличния административен капацитет и планирани мерки за подобряването му

    Виж 2.1.

    Виж 2.1

    Виж 2.1.

    Доказан административен капацитет за изготвяне и изпълнение на националната програма за контролна дейност във връзка с многогодишните планове (член 46 от Регламента относно контрола)

    Доказан административен капацитет за изготвяне и прилагане на обща програма за контрол, която може да бъде разработена с други държави-членки (член 94 от Регламента относно контрола)

    Доказан административен капацитет за изготвяне и прилагане на специални програми за контрол и инспекции (член 95 от Регламента относно контрола)

    Доказан административен капацитет за прилагане на система на ефективни, пропорционални и възпиращи санкции за сериозни нарушения (член 90 от Регламента относно контрола)

    Доказан административен капацитет за прилагане на точковата система за тежки нарушения (член 92 от Регламента относно контрола)

    Стр.  от


    [1]        ОВ L 327, 22.12.2000 г., стр. 1.


    Няма коментари:

    Публикуване на коментар

    Етикети

    имена (151) Ски (140) уеб камери (128) Право (121) документи (111) Grand Tour (102) video (100) Ski (97) webcams (93) skiing weather (83) ski resort information (82) банки (66) ски курорти (60) Маркетинг (45) Рила (40) snow reports (37) икономика (35) София (34) Боровец (33) Borovets (27) Родопи (27) история (27) Банско (26) Пампорово (23) проекти (23) здраве (21) интернет (21) планини (21) смях (21) екипировка (20) карта (20) Pamporovo (19) Rila (19) Time (19) health (19) море (19) Bansko (17) лифт (17) resort information (16) eco (15) раница (15) цени (15) язовир (15) Стара Планина (14) връзки (14) деца (14) пътувания (14) хижа (14) Marketing (13) bike (13) Витоша (13) Пирин (13) snow forecast (12) буква С (12) данъци (12) лавини (12) магазини (12) Алеко (11) буква В (11) буква М (11) freeskiing (10) Маршрути (10) буква А (10) ski abroad (9) Пловдив (9) буква Д (9) отбрана (9) празник (9) първа помощ (9) ски чужбина (9) термини (9) map ski area (8) буква Б (8) буква К (8) календар (8) old applications (7) Чепеларе (7) архитектура (7) буква Г (7) буква Н (7) поддръжка на ски (7) сняг (7) футбол (7) буква Е (6) буква Л (6) буква П (6) буква Т (6) видео (6) годишнини (6) град (6) именни дни (6) къщи (6) трафик (6) хидро (6) Rodopy (5) Skype (5) Sofia (5) YouTube (5) vlog (5) буква И (5) буква Х (5) влог (5) кино (5) литература (5) очила (5) село (5) снимка (5) спорт (5) EU projects (4) Ski Bindings (4) boots (4) gsm (4) smart phone (4) Нотариус (4) буква З (4) буква Ф (4) енергетика (4) ски учител (4) слама (4) състезание (4) туризъм (4) упражнения (4) Aleko (3) Maliovitsa (3) Physics (3) Tyrolia (3) brand (3) climb (3) mass (3) sexy (3) shoe size (3) Безбог (3) Мальовица (3) Узана (3) автомобил (3) безопастност (3) буква Ц (3) буква Ш (3) влак (3) времето в момента (3) докторантури (3) недвижими имоти (3) поща (3) пропаганда (3) пълномощно (3) статистика (3) строителство (3) теснолинейка (3) DIN (2) NASA (2) Release Setting (2) Rossignol (2) Vitosha (2) clothes sizes (2) file hosting (2) franchaise (2) relativity (2) replace (2) search (2) БАССЕС (2) Благоевград (2) Добринище (2) Здравец (2) Лале (2) Мусала (2) Осогово (2) Средна гора (2) бедствие (2) буква Ж (2) буква Й (2) буква О (2) буква У (2) буква Ч (2) буква Щ (2) буква Я (2) геометрия (2) гора (2) еко (2) екология (2) електроенергия (2) космос (2) магистрала (2) местност (2) очи (2) парк (2) плакат (2) планиране (2) световно (2) технологии (2) упътвания (2) явление (2) F1 (1) FIS (1) Fieberbrunn (1) Hamlet (1) Hopfgarten (1) Kirchberg (1) Macedonia (1) Norway (1) Reit im Winkl (1) Scheffau (1) Shakespeare (1) Solomon (1) St Johann (1) Söll (1) Tirol (1) Walchsee (1) Zahmer Kaiser (1) apple (1) drone (1) h Pleven (1) hypnosis (1) ibooks (1) ipad (1) iphone (1) ipod (1) mathematic (1) skate (1) tablet (1) telemark (1) trekking (1) Бачево (1) Беклемето (1) Бяла Черква (1) ВЕИ (1) Вежен (1) Ветровал (1) Гела (1) Горна Оряховица (1) Добрила (1) Информация за фирми (1) Камчатка (1) Карлово (1) Картала (1) Кицбюел (1) Ком (1) Копривки (1) Копривщица (1) Леденото езеро (1) Мерцедес (1) Михаел Шумахер (1) Норвегия (1) Офелиите (1) Панагюрище (1) Предела (1) Румъния (1) Русия (1) САЩ (1) Самоков (1) Студенец (1) Формула 1 (1) Църна Могила (1) Черни Връх (1) Япония (1) автомати (1) биатлон (1) био (1) буква Р (1) буква Ъ (1) буква Ь (1) буква Ю (1) великия пост (1) гра (1) градоустройство (1) дрехи (1) дърво (1) запалка (1) култура (1) ландшафт (1) математика (1) мода (1) музей (1) мъдрости (1) олимпиада (1) поддръжка (1) потребители (1) програма (1) реклама (1) синя зона (1) фото (1) х. Дерменка (1) храна (1)