”Catterpilar” е световноизвестен производител на
почвообработващи, строителни и материалообработващи машини, използвани в най-разнообразни производства и дейности. В продължение на десетилетия до 1982г. компанията е непобедима. Нейните машини са олицетворение на „жълтия мамут”, който може да избута, натовари или прегази всичко, което му се изпречи на пътя. Конкурентите са твърде слаби, за да се приемат насеризно. Клиентите са готови да платят „тлъсти” надбавки за качеството и обслужването.
Вследствие на рецесията в САЩ през 1982г. строителните проекти в света намаляват драстично. Спадът в цените на петрола провокира икономически усложнения в страните от Персийския залив, което влияе отрицателно върху търсенето на строително оборудване. Кризата с външния дълг в Латинска Америка също води до спад в покупките на тежки машини. Появява се и нов основен конкурент – японската компания ”Komatsu”, която се възползва от високия международен курс на долара и предлага с 40% по-ниски цени от тези на ”Catterpilar”.
Икономическата и конкурентната ситуация предизвикват корекция в маркетинговата стратегия на ”Catterpilar”. Тя си поставя за цел да наблегне върху продуктовата гама и качеството на изделията, ,да обърне внимание върху пренебрегвани дотогава пазари, да отговори адекватно на ценовата конкуренция на ”Komatsu”. За реализирането на тази цел компанията прави пълен анализ на технологичните и производствени методи. Идеята е да се открият възможности за разширяване на продуктовата гама, подобряване на качеството и намаляване на трудовите разходи. Резултатът е:
Първо: разработване на нова фамилия багери и трактори, които се купуват от малки фирми, занимаващи се с жилищно, пътно и водно строителство;
Второ: значително подобряване на качеството на произвежданите дотогава и на новите машини;
Трето: съкращаване на 30 000 работници, което води до намаляване на средните разходи и съответно на ценовите равнища. Това дава възможност на ”Catterpilar”да отговори своевременно на ценовите атаки на ”Komatsu”, като намали цените на всичките си изделия, продавани на световните пазари. Нещо повече, за периода 1982-1986г. ”Catterpilar” повишава цените си средно само с 5% годишно, докато ”Komatsu” предприема 7 сериозни ценови увеличения.
Днес ”Catterpilar” е високорентабилна и уважавана в целия свят компания.
почвообработващи, строителни и материалообработващи машини, използвани в най-разнообразни производства и дейности. В продължение на десетилетия до 1982г. компанията е непобедима. Нейните машини са олицетворение на „жълтия мамут”, който може да избута, натовари или прегази всичко, което му се изпречи на пътя. Конкурентите са твърде слаби, за да се приемат насеризно. Клиентите са готови да платят „тлъсти” надбавки за качеството и обслужването.
Вследствие на рецесията в САЩ през 1982г. строителните проекти в света намаляват драстично. Спадът в цените на петрола провокира икономически усложнения в страните от Персийския залив, което влияе отрицателно върху търсенето на строително оборудване. Кризата с външния дълг в Латинска Америка също води до спад в покупките на тежки машини. Появява се и нов основен конкурент – японската компания ”Komatsu”, която се възползва от високия международен курс на долара и предлага с 40% по-ниски цени от тези на ”Catterpilar”.
Икономическата и конкурентната ситуация предизвикват корекция в маркетинговата стратегия на ”Catterpilar”. Тя си поставя за цел да наблегне върху продуктовата гама и качеството на изделията, ,да обърне внимание върху пренебрегвани дотогава пазари, да отговори адекватно на ценовата конкуренция на ”Komatsu”. За реализирането на тази цел компанията прави пълен анализ на технологичните и производствени методи. Идеята е да се открият възможности за разширяване на продуктовата гама, подобряване на качеството и намаляване на трудовите разходи. Резултатът е:
Първо: разработване на нова фамилия багери и трактори, които се купуват от малки фирми, занимаващи се с жилищно, пътно и водно строителство;
Второ: значително подобряване на качеството на произвежданите дотогава и на новите машини;
Трето: съкращаване на 30 000 работници, което води до намаляване на средните разходи и съответно на ценовите равнища. Това дава възможност на ”Catterpilar”да отговори своевременно на ценовите атаки на ”Komatsu”, като намали цените на всичките си изделия, продавани на световните пазари. Нещо повече, за периода 1982-1986г. ”Catterpilar” повишава цените си средно само с 5% годишно, докато ”Komatsu” предприема 7 сериозни ценови увеличения.
Днес ”Catterpilar” е високорентабилна и уважавана в целия свят компания.
Няма коментари:
Публикуване на коментар