понеделник, 6 ноември 2017 г.

Комуникационен план за Българското председателство на Съвета на ЕС през 2018 г.

Комуникационен план за Българското председателство на Съвета на ЕС през 2018 г.

УВОД

В периода 1 януари – 30 юни 2018 г. България ще поеме ротационното председателство на Съвета на ЕС. В продължение на 6 месеца страната ни ще подготвя и ръководи заседания на различно равнище, и ще гарантира непрекъснатата и ефективна работа на Съвета. Като страна – председател България ще насочва и координира работата на Съвета по законодателството на ЕС, ще осигурява приемственост и систематичност на законодателните процеси и сътрудничество между държавите – членки.

Изпълнявайки отговорностите си на ротационен председател, България ще работи в тясно взаимодействие с Естония и Австрия в рамките на т.нар. „Трио". Триото определя дългосрочни цели и изготвя общ план, в който се набелязват темите и основните въпроси, които ще бъдат разгледани от Съвета в рамките на 18-месечен период. Въз основа на тази програма всяка от трите държави изготвя собствена по-подробна шестмесечна програма.

Ефективната комуникация е важна предпоставка за успех на Българското председателство на Съвета на ЕС /БПСЕС/. Изработването на Комуникационен план и неговото добро изпълнение предполага положително влияние, от една страна върху нагласите на българските граждани към управлението, институциите и членството в ЕС, а от друга – върху образа на ЕС в глобален мащаб, включително и образа на България като равноправен и надежден партньор в ЕС.

1.    ЦЕЛИ И ПРИНЦИПИ

Настоящият документ определя общата рамка на задачите и дейностите, необходими за информационното обезпечаване през 2017 и 2018 г. на подготовката и провеждането на шестмесечното ротационно председателство на  България на Съвета на Европейския съюз през 2018 г. Той определя хоризонтални цели с широк обхват в национален и в международен план, които трябва да се постигнат  чрез   дейностите по подготовката и осъществяването на Българското председателство.

Комуникационният план  е съобразен с мерките и действията заложени в приетия План за подготовка на БПСЕС, отчита календара на официалните събития и Културната програма, взема предвид националния механизъм за координация на подготовката на БПСЕС и всички решения на правителството, свързани с Председателството.

Основната цел, заложена в Комуникационния план, е повишаване на равнището на информираност на българските и останалите европейски граждани за приоритетите в работната програма на Триото председателства на Естония, България и Австрия в периода юли 2017 – декември 2018 г. след финализирането й, като се поставя акцент върху приоритетите и приноса на Българското председателство за изпълнение на стратегическия дневен ред на ЕС.

Комуникационният план е функция на програмата на Триото и Националната програма на Председателството, като конкретните послания се фокусират - както върху общоевропейските приоритети, отчитащи спецификата на Работната програма на ЕК през 2018 година, така и върху стратегически национални теми и въпроси, които ще залегнат в одобрената Национална програма на Председателството.

Комуникационните дейности трябва да отразяват амбицията на България да проведе Председателството с възможно най-голяма гъвкавост, като поставя и търси решения на въпросите с особена политическа чувствителност за държавите-членки, и същевременно ясно отстоява политиките, които дават истинската добавена стойност на ЕС и европейските граждани.

Задачите и дейностите, определени в настоящия план, ще се осъществяват според принципите за прагматичност, икономичност, ясно разпределение на отговорностите и координация, гъвкавост, приобщаване и прозрачност, както и вземане под внимание на добрите практики на институциите на ЕС и държавите-членки. Отговорните за прилагането на плана институции трябва да имат еднакво разбиране за определените в нея цели и да следят за прилагането на принципите й на всички нива и от всички участници в комуникационния процес.

Необходимо е Комуникационният план да се разглежда в тясна взаимовръзка с всички останали стратегически, политически и планови документи, свързани с членството на България в Европейския съюз и с подготовката и осъществяването на Българското председателство.

Изграждането и утвърждаването на положителен образ на България в дългосрочен хоризонт е взаимообвързана цел, която заляга както в Комуникационния план, така и в Културната програма съпътстваща Председателството. Комуникационният план и Културната програма формират заедно, в синергия и при интегриран подход, средата за представяне и популяризиране – в национален и международен план – на ролята на България като страна – председател, както и богатствата и постиженията на българската култура, история, природа и приноса на страната за развитието на европейската и световна култура и традиции. Като добавена стойност следва да се отчете и възможността за подходящо и наситено представяне на туристическия потенциал на страната.

Фактът, че това е първо председателство за България предоставя и ценна възможност за повишаване на видимостта ни като страна със силен, иновативен потенциал, добре интегрирана в света на високите технологии, в глобалния научен и културен обмен.

Дейностите по формулиране, съгласуване и финализиране на приоритетите в Националната програма на Председателство ще бъдат финансирани със средствата по Комуникационната стратегия на Република България за Европейския съюз за 2017 г. в частта й „Национален план."

2. ХОРИЗОНТАЛНИ ПРИОРИТЕТИ И ПОСЛАНИЯ

Комуникационният план за Българското председателство отразява балансирано приоритетите в работната програма на Триото председателства на Естония, България и Австрия в периода юли 2017 – декември 2018 г. :

-          Работни места, растеж и конкурентоспособност;

-          Предоставяне на права и защита на гражданите;

-          Изграждане на Енергиен съюз с ориентирана към бъдещето политика за климата;

-          Съюз на свобода, сигурност и правосъдие;

-          ЕС като силен фактор на световната сцена.

Специален фокус за България ще бъде запазването на динамиката в процеса на разширяване на ЕС и интеграцията на страните от Западните Балкани като въпрос от стратегически интерес и дългосрочна инвестиция в гарантирането на сигурност, стабилност и напредък на региона и на цяла Европа.

Предвид това че Българското председателство ще се проведе към края на мандата на сегашния Европейски парламент и Комисия, се отчита необходимостта от тясна координация в рамките на Триото по темите сигурност, миграция,  подготовка на преговорния процес по следваща Многогодишната финансова рамка за периода 2021-2027 г., въпросите на регионалното развитие и кохезионната политика, подготовката на Стратегията за развитие на ЕС 2020-2030 година.

Политическата динамика във връзка с „Брекзит" и започналата дискусия за бъдещето на ЕС (Процесът от Братислава) ще бъдат балансирано интегрирани в комуникационните дейности във връзка с Председателството.

В допълнение комуникацията на Българското председателство е обвързана с други ключови събития: 60-ата годишнина от подписването на Римските договори и 10-ата годишнина от членството на България в ЕС през 2017, Варна - „Европейска младежка столица" през 2017 г., 2018 - Европейска година на културното наследство, София - „Европейска столица на спорта" през 2018 г., Пловдив - „Европейска столица на културата" през 2019 г. и др.

Изпълнението на комуникационните дейности в синхрон със съпътстващата Културна програма, обуславят координиран, значим и силен инструментариум за популяризиране на посланията на Българското председателство.

Дейностите по изпълнение на плана трябва адекватно да отразяват спецификите на комуникационната среда в България и зад граница, което налага диверсификация на целите и посланията, както и на целевите групи, комуникационни канали и инструменти.

В този контекст, условно се обособяват две измерения на комуникацията в зависимост от мястото на осъществяване на дейностите и целевите групи, към които са насочени – вътрешно и външно измерение.

3. ВЪТРЕШНО ИЗМЕРЕНИЕ.

Приложение 1: План с вътрешни комуникационни дейности за 2017 и 2018 г.

Въпреки високата подкрепа за ЕС у нас (на фона на растящия евроскептицизъм в повечето държави-членки), която регистрират изследванията „Евробарометър", комуникацията на Българското председателство трябва да отчита:

-          Липса на достатъчно знание за ролята на ротационното председателство и приноса на България към развитието на ЕС.

-          Поляризираното обществено мнение, че българската администрация може да справи с провеждането на успешно председателство на Съвета на ЕС;

-          Инерционни представи, в които образът на България се идентифицира с природата (32%), или историята (27%), а не толкова с днешното развитие на страната;

-          Опосредствана връзка между проблемите на хората и ползите от Председателството;

-          Стереотипът, че сме „малка" страна, от която нищо не зависи.

Дейностите по изпълнение на националното измерение на Комуникационния план  ще бъдат насочени към предоставяне на достъпна и изчерпателна информация за ролята, приоритетите, действията и постиженията на България като ротационен председател на Съвета на ЕС.

Основните послания ще са фокусирани върху представянето на Председателството като ключова отговорност, произтичаща от членството в ЕС, открояване на приноса на България за развитието и напредъка на Съюза и общностните политики, възможност за разширяване на видимостта на страната в ЕС и в трети страни, и преодоляване на негативните стереотипи.

Ще  бъдат отчетени възможностите, които Председателството предоставя за влияние при осъществяване на дневния ред на ЕС, като се изхожда от обстоятелството, че основната роля на страната - председател е да бъде неутрален арбитър и балансьор в рамките на преговорния процес, което изисква умело да  бъде намерена пресечната точка и балансът между европейските и национални цели.

Председателството ще се разглежда и като възможност за постигане на национален консенсус по важни за България европейски и външнополитически теми.

Основна цел

Основната цел на националното измерение на Комуникационния план е да повиши равнището на информираност на българските граждани за същността на ротационното председателство, приоритетите, постигнатите резултати и приноса на страната ни за развитието на ЕС.

Специфични цели

-          Привличане на обществен интерес, разясняване на възможностите, отговорностите и ползите от ротационното председателство, прозрачност на постигнатите резултати в страната;

-          Постигане на по - високо доверие на гражданите към процесите на подготовката и провеждането на Българското председателство;

-          Утвърждаване на образа на България като равноправен член и надежден партньор в ЕС, който може да ръководи процесите в Съюза за периода на Председателството и да допринася за неговото развитие и напредък;

-          Резултатите от реализацията на Комуникационния план могат  да се използват като основа за разработване на цялостна визия за преодоляване на негативните стереотипи за ЕС в България чрез повишаване от една страна на равнището на знание за функционирането на ЕС и от друга - на информираността относно добавената стойност, прякото въздействие от политиките и решенията на европейско ниво, в контекста на очертаните общоевропейски тенденции за дефицит на доверие между граждани и институции.

 

Планиране на дейностите, целеви групи

Планирането на комуникационните дейности в България във връзка с Председателството се  базира и ще се осъществява в тясна връзка с календара със събития на Българското председателство.  Всяко индивидуално събитие ще се планира в съответствие с принципите на диверсификация и адекватно съотношение между предвижданите ресурси и очакваните  резултатите. Комуникационните събития ще отчитат спецификата в нагласите и очакванията на една или повече от целевите групи.

В най-широк план целевата аудитория е населението в активна възраст на територията на цялата страна – от 16 до 65-годишна възраст. Това са хората, които са:

-          основен обект на публични политики;

-          създатели и основни изпълнители на тези политики;

-          медиатори.

Населението в активна възраст би могло да се раздели на следните целеви групи:

-          Младите хора – от 16 до 25 годишна възраст. Това са учениците в последните два класа на средното училище, студенти, млади специалисти;

-          Държавна и общинска администрация;

-          Политици, представители на законодателната, изпълнителната и местната власт;

-          Представители на бизнеса, работодатели в частния сектор, включително потенциални спонсори;

-          Социалните партньори;

-          Работещите в частния сектор (служители във фирми и на свободна практика), както и учители, лекари;

-          Представители на неправителствения сектор;

-          Лидери на общественото мнение, включително български журналисти и кореспонденти на чуждестранни медии у нас;

-          Чужденци, живеещи и работещи в България;

-          Български граждани, живеещи и работещи извън България.

Комуникационни канали

Цялостно брандиране на председателството.

Визуалната комуникация играе решаваща роля в съвременния свят. Затова и всяка страна-членка създава свое лого и визия, за да покаже уникалност.

Брандирането на Председателството и изграждане на цялостна визуална идентичност има няколко елемента: създаване на лого на Председателството; изработване на проект за единна визуална идентичност; вътрешно брандиране на конферентния център и основните сгради на Председателството; външна реклама; проект за интериорен дизайн; брандиране на събитията от Културната програма,  изработване на промоционални материали и протоколни подаръци.

Интернет  портал на Българското председателство

Ще бъде поддържан на няколко езика, основният от които – английски език.

Порталът ще стъпи върху опита на другите ротационни председатели, ще има различни функционалности и ще бъде основният официален комуникационен канал за Председателството както у нас, така и зад граница.

Създаване на партньорства и съвместна дейност със заинтересовани страни, включително комуникационни събития

Като се стъпва на принципа, че в популяризирането,  подготовката и провеждането на Българското председателство трябва да бъдат включени максимално заинтересованите страни, създаването на партньорства е от ключова важност за ефективността на Комуникационния план. Процесът обхваща партньорства с няколко основни групи: бизнес; неправителствен сектор; НСОРБ и отделни общини; университети и други. 

Информационни кампании и събития

Информационни кампании и събития за Председателството ще бъдат организирани както на национално, така и на регионално равнище. Част от дейностите ще бъдат насочени към специфични целеви групи. Сред предвижданите събития има информационни дни, обучения, семинари, открити уроци, лекции, демонстрации, състезания, конкурси и т.н.

Работа с електронни, печатни и интернет медии

Основните направления в работата с медиите ще са изграждане  на медийни партньорства, в това число създаване на постоянни рубрики и предавания, излъчване и публикуване на таргетирана реклама. С РМС №165 от 23 март 2017 г. БНТ е определена за домакин-разпространител (host broadcaster) на безплатен аудио и видеосигнал от събитията на Председателството. Основен елемент е и изграждане на пресцентър на Българското председателство.

Диалог с гражданите през социалните медии

Председателството има Facebook страница, профил в YouTube, профил в Twitter. Предстои и създаването му в Instagram, Flickr и Vimeo, където ще бъде качван визуалният материал за Българското председателство – фото и видео архиви.

Социологически проучвания

Количествената и качествена социология ще бъде използвана като инструмент за обратна връзка и адаптиране в комуникационните дейности.

4. ВЪНШНО ИЗМЕРЕНИЕ

Приложение 2: План за външни комуникационни дейности за 2017 и 2018 г.

В международен план комуникацията следва да отчита:

-          Въпросите за доверието и легитимността на Съюза пред собствените му граждани;

-          Каква Европа искаме да градим с хоризонт 2025 г. – дебатите по възможните сценарии от Бялата книга за бъдещето на Европа;

-          Нарастване на заплахите за сигурността и границите в контекста на миграционния натиск;

-          Импулс на национализма, растящо равнище на евроскептицизъм, възход на популизма и радикализация в държавите-членки;

-          Вътрешно разединение на Европейския съюз – Брекзит;

-          Образът на ЕС пред света.

Основните послания ще бъдат свързани със Стратегическия дневен ред на ЕС и актуалните за съюза теми – дебатът за бъдещето на ЕС съгласно сценариите, очертани в Бялата книга и намеренията, заявени в Римската декларация от 25.03.2017 г.  Ще бъде оптимално обезпечено предоставянето на ясна и изчерпателна информация за приоритетите, действията и постиженията на Българското председателство като част от Триото с неговите общи приоритети.

Индикативният план за събитията в сферата на публичната дипломация, в изпълнение на Комуникационния план и съпътстващата Културна програма на Българското председателство зад граница, се основава на предложения на българските задгранични представителства, отразяващи спецификите на политическата и обществена среда в държавите по акредитация.

Основа цел

Основната цел на външното измерение на Комуникационния план е популяризиране и повишена видимост на общите приоритети в работната програма на Триото Председателства на Естония, България и Австрия в периода юли 2017 – декември 2018 г. и приоритетите в програмата на Българското председателство на базата на Стратегическия дневен ред на ЕС, приет през юни 2014 г., като се отчита спецификата на аудиториите извън страната и необходимостта от тясна координация с дипломатическите представителства на Естония и Австрия, представителствата и делегациите на ЕК и на Европейските институции в целевите държави.

Специфични цели

Повишена видимост на България и ЕС в различни области в периода на подготовката и провеждането на Председателството, вкл.:

-          Повишаване информираността на целевите групи зад граница за програмата на Триото, и конкретно – Българското председателство.

-          Принос за утвърждаване на образа на България като напълно интегрирана в ЕС, модерна европейска държава, която е активен и равноправен участник в процеса на вземане на решения в Съюза и работи активно, гъвкаво и отговорно в полза на реализирането на общия интерес на Съюза и държавите-членки. Открояване на разностранните предимства на страната.

-          Повишаване видимостта и обогатяване на позитивния профил на ЕС в контекста на Председателството.

-          Принос за утвърждаването на мястото на ЕС в глобалния диалог, акцентирайки върху ценностите и принципите на Съюза;

-          Фокус върху запазването на динамиката в процеса на разширяване на ЕС и интеграцията на страните от Западните Балкани като въпрос от стратегически интерес и дългосрочна инвестиция в гарантирането на сигурност, стабилност и напредък на региона и на цяла Европа.

Планиране на дейностите, целеви групи

Постигането на целите в международен план се осъществява предимно чрез реализиране на фокусирани публични събития зад граница съчетани с конкретно съпътстващо културно събитие, което да осигури по – висока видимост на проявата сред целевите аудитории.

Планирането на комуникационните дейности във връзка с Председателството зад граница ще бъде базирано и ще се осъществява в тясна връзка с календара на институциите на ЕС и с календара на събитията на Българското председателство. Съвпадащите с периода на Председателството национални празници, двустранни и многостранни годишнини, и други ключови международни събития ще бъдат интегрирано отразени при планирането на събитията.

Конкретните събития по приоритетни теми се подготвят съгласувано с ЦУ на МВнР, Дипломатически институт, Държавен културен институт и ресорните министерства, в сътрудничество с представителствата на делегациите на европейските институции и НПО.

Ефективното изпълнение на комуникационните приоритети в международен план изисква гъвкаво планиране и диверсификация, съобразени със спецификите на комуникационната среда във всяка отделна държава и на основните целеви групи.

Като ключови ще бъдат третирани държавите-членки на ЕС със специален фокус върху партньорите от Триото – Австрия и Естония. При планирането на събитията в рамките на ЕС ще бъдат използвани възможностите за сътрудничество в рамките на Триото, прилагане на добрите практики на предишни Председателства и тясно взаимодействие, където е възможно, с институциите на ЕС.

Приоритетна група за комуникация на Председателството зад граница ще бъдат и държавите, където няма Делегация на ЕС и България се очаква да поеме местно Председателство: Иран, Катар, Кувейт, КНДР, Монголия.

Предвид приоритетното значение на разширяването и интеграцията на Западните Балкани за нашата страна, специален фокус на комуникационните дейности във връзка с Председателството ще бъде поставен в страните от Западните Балкани и Източното партньорство.

Фокусна група ще бъдат и държавите, където имат седалища основните международни организации, с оглед на съществената роля на ротационното председателство за координиране на позицията на ЕС с тях (ООН, Съвет на Европа, ОССЕ). Публични прояви съчетани със съпътстващо културно събитие под егидата на Председателството, следва да бъдат планирани в Северна и Южна Америка,  в страни от Азия, Африка и Австралия.

Предвид принципите за прагматичност, ефективност и икономичност, и широкият географски обхват на дейностите в международен план, представянето на Българското председателство зад граница ще бъде фокусирано върху групите, които са от особена важност за вземането на решения в международната политика, както и върху групи с голям авторитет при формирането на мнението на широката общественост:

-          Представители на институции (на ЕС, на държавите-членки, на трети страни, органите на международни организации и др.);

-          медиите, вкл. българоезичните медии зад граница;

-          бизнес сектора;

-          културните и академичните среди, граждански организации;

-          специална фокусна група ще бъде българската диаспора зад граница и взаимодействието с нея на всички нива.

Комуникационни канали

Комуникационните канали и инструменти за изпълнение на задачите и дейностите следва да се определят за всяко конкретно събитие въз основа на интегриран подход по целесъобразност, включващ както традиционни инструменти и методи на обществена комуникация, така и при пълноценно използване на възможностите на информационното общество (с фокус върху социалните мрежи).

Обща визуална идентичност на комуникационните дейности зад граница

Брандиране на българските дипломатически и консулски представителства (ДКП) и налагането на обща визуална идентичност на всички публични събития, организирани от тях и свързани с Председателството, е традиционен канал, използван от държавите-членки, за повишаване на видимостта на ротационното председателство.  Дипломатическите и консулски представителства ще получат указания и специални пакети с темплейти, изготвени от Националния център за подготовка на председателството в съответствие с общата визия на Председателството, които ще се ползват при кореспонденцията си и при изработването на печатни и визуални материали.

Интернет портал на Българското председателство

Чуждоезичните версии на официалният интернет портал на Председателството ще съдържат цялата информация за Българското председателство и ще бъдат популяризирани чрез страниците на българските дипломатически представителства и Постоянното представителство на Република България в Брюксел.

Публични събития и информационни кампании

Основен инструмент на публичната дипломация е организацията или осигуряването на българско участие в публични събития зад граница, които включват различни по своя характер и насоченост прояви и са съобразени със спецификата на държавата, в която се провеждат:

 

o    Пресконференции и презентации пред целевите групи и традиционни публични прояви, свързани с откриване и закриване на Председателството, насочени към представяне на неговите приоритетите и съответно – резултати;

o   Отбелязване на значими общоевропейски дати и юбилейни дати от календара на двустранните отношения – съвместно с делегациите и представителствата на ЕК в съответните държави и представителствата на страните от Триото;

o   Конференции, семинари, кръгли маси по приоритетните теми на Председателството - в максимален синхрон с календара на Председателството;

o   Презентации и лекции, представящи в общоевропейски контекст възможностите за сътрудничество в сферата на образование, наука, иновации, туризъм, инвестиции и производство и културен обмен.

Работа с медиите

Работата с медиите зад граница обхваща условно две направления – първо - ефективна  връзка с журналистите, акредитирани в Брюксел, за  създаване на условия за добро отразяване на ролята на ротационното председателство, и второ – активизиране на контактите с местните медии в държавите-членки и в страните, в които са съсредоточени по-голям процент събития, свързани с Председателството.  

 

 Определящ в работата с чуждестранните медии е подготвеният и авторитетен екип говорители на Българското председателство. Връзката с журналистите, акредитирани в Брюксел, и отразяването на официалните събития в белгийската столица през периода на Председателството, ще се осъществява в тясна координация между екипа български говорители в Постоянното представителство на РБ и звеното за връзки с медиите в Генералния секретариат на Съвета. 

 

Работата с медиите в отделните държави ще бъде  планирана и осъществявана чрез дипломатическите и консулските представителства на страната ни при тясна координация с МВнР. Ще се търсят възможности за медийни партньорства за конкретни публични прояви.

Социални медии

Възможностите за бърза реакция и разпространение на информацията ще бъде реализирана чрез обособяване доброволна неформална мрежа за взаимно споделяне на съобщения и публикации от другите електронни източници (портал на Председателството, страници на институции и ДКП) чрез профилите в социалните мрежи на Председателството, ДКП и техни партньори (НПО, академични институции, организации на българите в чужбина и др.)

 


 


Приложение 1


ПЛАН ЗА ВЪТРЕШНИ КОМУНИКАЦИОННИ ДЕЙНОСТИ  ЗА 2017-2018 г.

НАЦИОНАЛЕН ЦЕНТЪР ПО ПОДГОТОВКАТА И ПРОВЕЖДАНЕТО НА БЪЛГАРСКОТО ПРЕДСЕДАТЕЛСТВО НА СЪВЕТА НА ЕС

 

Предмет на поръчката

Бюджет 2017

 

BGN

Бюджет 2018

 

BGN

Индика-тивен срок за старти-

ране на ОП

Описание на поръчката

Период на изпълнение

1

Изработване на промоционални материали (сувенири, подаръци, рекламни материали и др.)

1 000 000

 

 

 

 

15.04.

2017 г.

Всяко председателство изработва специални подаръци в няколко категории – за VIP, висши служители, журналисти, целта на които е да популяризират ротационното председателство. Задължителни са например дамските шалове и мъжките вратовръзки с логото на председателството. В дейността влизат печатните материали за България и Председателството, тефтери, химикалки, папки и т.н. Общият брой на подаръците, сувенирите и рекламните материали за Председателството на Словакия надхвърля 445 хиляди.

септември-ноември

2017 г.

2

Изработване на материали за външна и вътрешна реклама (вкл. София, Брюксел и други локации)

1 100 000

 

 

 

15.04.

2017 г.

 

Дейността обхваща изработване на всички елементи на външната реклама, която ще бъде разположена на летището, по транспортните трасета, фасадите на избрани сгради и по други елементи на градската среда; вътрешното брандиране на сградите на НДК, резиденция Бояна – дом 2, държавните и общински институции, Народното събрание, сградите на Съвета на ЕС и ППРБЕС в гр. Брюксел. Това са транспаранти, билборди, обличане на фасади, мостове и т.н.

септември-ноември

2017 г.

3

Сключване на договори за наем на рекламни площи и монтиране на рекламните пана

125 000

250 000

Май  2017 г.

За поставяне на външната реклама е необходимо да се сключат договори за наем на калкани, билборди и т.н., както и за монтиране на отпечатаните винили.

2017 г. плащания ще има и 2018 г.

4

 

Медиамонито-

ринг 

15 000

21 000

Август 2017

Проследяването на медийното покритие на подготовката и провеждането на Българското председателство е един от елементите при отчета на Председателството. Това се прави от специализирани агенции, които покриват българските и чуждестранни медии.

Септември 2017 г. – август 2018 г.

5

Закупуване на програмно време

 (в предвидената сума за 2018 година влизат също такси за сателитни трасета и за стриминг)

 

200 000

750 000

юли 2017

Юли 2018

Информационната кампания за ролята на България като страна – председател и за приоритетите на Българското председателство изисква включването на националните електронни медии и регионалните медии с най-голяма аудитория. Програмното време е за излъчване на телевизионни и аудио клипове.

Юли 2017 – юли 2018 г.

6

Излъчване и публикуване на съдържание и реклами в електронни и печатни медии, създаване на специални рубрики и предавания.

 

 

 

 

 

 

 

200 000

300 000

Септем-ври 2017

Ресурсът е за осъществяване на информационната кампания за Председателството – публикуване на банери и рекламни карета в интернет и печатните медии, създаване на специализирани рубрики и предавания за Председателството.  

септември 2017 г. - юли 2018

7

Осигуряване на фотографски услуги и видеозаснемане

(включително наемане на официални фотографи на Председателство-то, които осигуряват на медиите безплатни кадри)

-

81 000

01.09.

2017 г

Едно от изискванията на ГСС е ротационното председателство в столицата да бъде отразявано от т.нар. host photographer, чието задължение е да осигурява безплатно за всички медии снимки от събитията в рамките на Председателството. Практика е да бъдат наети няколко фотографа, които работят за Председателството, да се купуват авторски права върху снимки на други фотографи, както и да се изработят специални видеа с кадри от страната-домакин, които да се ползват  безплатно от всички медии.      

януари- юни 2018 г.

8

Разработване на интернет портал на Българското председателство и поддържане на портала и интернет страницата за подготовка на Председателството

72 000

31 000

Май 2017 г.

Ще бъде разработен изцяло нов интернет портал на Българското председателство на няколко езика, чрез която ще се извършва акредитация, ще се разпространяват аудиовизуални материали, ще дава информация за всички събития от политическия и културния календар на Председателството, ще информира за приоритетите на Триото и на България, ще предоставя информация за контакт с всички наши институции и говорители, ангажирани с Председателството.

 

Август – октомври 2017 г.

9

Изработване на телевизионни, аудио и интернет клипове и банери, на филм за Председателство-то

 

 

173 000

87 000

Юли 2017

Финансовият ресурс е за изработване на видео, аудио клипове и документален филм за Председателството.

септември - декември 2017

10

Съпътстващи комуникационни събития, създаване на партньорства, обучения и социологически проучвания

160 000

300 000

Юли 2017

Съпътстващите събития са част от общата  информационна кампания за предстоящото Българско председателство. Предвиденият ресурс включва механизъм за сътрудничество с НПО и общините, дейности със студенти, социологически проучвания, обучения на журналисти, събития за оповестяване на резултатите от Председателството.

Юли 2017-септември 2018

 

ОБЩО

3 045 000

1 820 000

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приложение 2

ПЛАН ЗА ВЪНШНИ КОМУНИКАЦИОННИ ДЕЙНОСТИ ЗА 2017-2018 г.

МИНИСТЕРСТВО НА ВЪНШНИТЕ РАБОТИ, ДИПЛОМАТИЧЕСКИ ИНСТИТУТ И ДЪРЖАВЕН КУЛТУРЕН ИНСТИТУТ КЪМ МВНР, ДИПЛОМАТИЧЕСКИ И КОНСУЛСКИ ПРЕДСТАВИТЕЛСТВА НА РБ

I.

Предмет на дейността

Описание

Период на изпълнение

1.

Представяне на приоритетите и резултатите на Председателството

Дейността обхваща провеждане на публични събития - пресконференции, презентации, лекции за представяне приоритетите на Председателството пред целевите групи в страната на акредитация. В края на Председателството се провеждат публични събития за представяне на неговите резултати. Традиционно, събитията се организират от ДКП на държавата, осъществяваща ротационното председателство, като се отчитат всички възможности за сътрудничество със съответната делегация или представителство на ЕК и ДКП на другите страни от Триото.

януари-февруари 2018

 

юни-юли 2018

2.

Отбелязване на значими общоевропейски дати и юбилейни дати от календара на двустранните отношения

Дейността обхваща участието на ДКП в общоевропейски събития и кампании, които изискват повишена видимост на държавата-председател, както и отбелязването на юбилейни дати от календара на двустранните отношения. Важно условие за постигане на широк публичен отзвук е осъществяването на съгласувано участие с делегациите и представителствата на ЕК и представителствата на страните от Триото в съответните държави.

 

Денят на Европа – 9 май е една от основните паметни дати, които ще бъдат отбелязани в периода на Българското председателство.

Други подходящи теми са последващи събития, свързани с отбелязването на 60 години от Римските договори и 10 години членство на Българи в ЕС през 2017 г., както и годишнини от установяване на дипломатически отношения със съответната страна на акредитация.

януари-септември 2018

3.

Конференции, семинари, кръгли маси по приоритетните теми на Председателството

Дейността обхваща организацията или осигуряването на българско участие в публични събития по приоритетните теми на Председателството в страните на акредитация. Събитията ще се провеждат в максимален синхрон с календара на Председателството и следва да предоставят възможност за принос към дебата за бъдещето на ЕС.

януари-септември 2018 г.

4.

Публични събития, представящи в общоевропейски контекст възможностите за сътрудничество в сферата на образование, наука, иновации, туризъм, инвестиции и производство и културен обмен

От началото на председателството на Триото, българските ДКП следва активно да се включат в организацията или осигуряването на българско участие в публични събития и презентации, представящи в общоевропейски контекст възможностите за сътрудничество в сферата на образование, наука, иновации, туризъм, инвестиции и производство и културен обмен между държавите в ЕС, както и между ЕС и трети страни. Важен акцент в тези събития са презентациите в трети страни, в които България поема функциите на местно председателство на ЕС и в приоритетни региони като Западните Балкани и Черноморски регион.

юли 2017-септември 2018 г.


II.

Целеви региони

Индикативен брой събития

Бюджет 2017

Бюджет 2018

%

1.

Страни от ЕС и ЕИП

110

198 000,00 лв.

952 000,00 лв.

47,9%

2.

Страни кандидати, вкл. Западни Балкани

40

38 000,00 лв.

220 000,00 лв.

10,8%

3.

Източно партньорство

20

10 000,00 лв.

156 000,00 лв.

6,9%

4.

Руска федерация

8

0,00 лв.

128 000,00 лв.

5,3%

5.

Азия, вкл. страни от Близкия Изток и местни председателства

30

100 000,00 лв.

316 000,00 лв.

17,3%

6.

Северна и Южна Америка

15

50 000,00 лв.

177 000,00 лв.

9,5%

7.

Африка и Австралия

12

4 000,00 лв.

51 000,00 лв.

2,3%

 

 Общо

235

400 000,00 лв.

2 000 000,00 лв.

100,0%

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Етикети

имена (151) Ски (140) уеб камери (128) Право (121) документи (111) Grand Tour (102) video (100) Ski (97) webcams (93) skiing weather (83) ski resort information (82) банки (66) ски курорти (60) Маркетинг (45) Рила (40) snow reports (37) икономика (35) София (34) Боровец (33) Borovets (27) Родопи (27) история (27) Банско (26) Пампорово (23) проекти (23) здраве (21) интернет (21) планини (21) смях (21) екипировка (20) карта (20) Pamporovo (19) Rila (19) Time (19) health (19) море (19) Bansko (17) лифт (17) resort information (16) eco (15) раница (15) цени (15) язовир (15) Стара Планина (14) връзки (14) деца (14) пътувания (14) хижа (14) Marketing (13) bike (13) Витоша (13) Пирин (13) snow forecast (12) буква С (12) данъци (12) лавини (12) магазини (12) Алеко (11) буква В (11) буква М (11) freeskiing (10) Маршрути (10) буква А (10) ski abroad (9) Пловдив (9) буква Д (9) отбрана (9) празник (9) първа помощ (9) ски чужбина (9) термини (9) map ski area (8) буква Б (8) буква К (8) календар (8) old applications (7) Чепеларе (7) архитектура (7) буква Г (7) буква Н (7) поддръжка на ски (7) сняг (7) футбол (7) буква Е (6) буква Л (6) буква П (6) буква Т (6) видео (6) годишнини (6) град (6) именни дни (6) къщи (6) трафик (6) хидро (6) Rodopy (5) Skype (5) Sofia (5) YouTube (5) vlog (5) буква И (5) буква Х (5) влог (5) кино (5) литература (5) очила (5) село (5) снимка (5) спорт (5) EU projects (4) Ski Bindings (4) boots (4) gsm (4) smart phone (4) Нотариус (4) буква З (4) буква Ф (4) енергетика (4) ски учител (4) слама (4) състезание (4) туризъм (4) упражнения (4) Aleko (3) Maliovitsa (3) Physics (3) Tyrolia (3) brand (3) climb (3) mass (3) sexy (3) shoe size (3) Безбог (3) Мальовица (3) Узана (3) автомобил (3) безопастност (3) буква Ц (3) буква Ш (3) влак (3) времето в момента (3) докторантури (3) недвижими имоти (3) поща (3) пропаганда (3) пълномощно (3) статистика (3) строителство (3) теснолинейка (3) DIN (2) NASA (2) Release Setting (2) Rossignol (2) Vitosha (2) clothes sizes (2) file hosting (2) franchaise (2) relativity (2) replace (2) search (2) БАССЕС (2) Благоевград (2) Добринище (2) Здравец (2) Лале (2) Мусала (2) Осогово (2) Средна гора (2) бедствие (2) буква Ж (2) буква Й (2) буква О (2) буква У (2) буква Ч (2) буква Щ (2) буква Я (2) геометрия (2) гора (2) еко (2) екология (2) електроенергия (2) космос (2) магистрала (2) местност (2) очи (2) парк (2) плакат (2) планиране (2) световно (2) технологии (2) упътвания (2) явление (2) F1 (1) FIS (1) Fieberbrunn (1) Hamlet (1) Hopfgarten (1) Kirchberg (1) Macedonia (1) Norway (1) Reit im Winkl (1) Scheffau (1) Shakespeare (1) Solomon (1) St Johann (1) Söll (1) Tirol (1) Walchsee (1) Zahmer Kaiser (1) apple (1) drone (1) h Pleven (1) hypnosis (1) ibooks (1) ipad (1) iphone (1) ipod (1) mathematic (1) skate (1) tablet (1) telemark (1) trekking (1) Бачево (1) Беклемето (1) Бяла Черква (1) ВЕИ (1) Вежен (1) Ветровал (1) Гела (1) Горна Оряховица (1) Добрила (1) Информация за фирми (1) Камчатка (1) Карлово (1) Картала (1) Кицбюел (1) Ком (1) Копривки (1) Копривщица (1) Леденото езеро (1) Мерцедес (1) Михаел Шумахер (1) Норвегия (1) Офелиите (1) Панагюрище (1) Предела (1) Румъния (1) Русия (1) САЩ (1) Самоков (1) Студенец (1) Формула 1 (1) Църна Могила (1) Черни Връх (1) Япония (1) автомати (1) биатлон (1) био (1) буква Р (1) буква Ъ (1) буква Ь (1) буква Ю (1) великия пост (1) гра (1) градоустройство (1) дрехи (1) дърво (1) запалка (1) култура (1) ландшафт (1) математика (1) мода (1) музей (1) мъдрости (1) олимпиада (1) поддръжка (1) потребители (1) програма (1) реклама (1) синя зона (1) фото (1) х. Дерменка (1) храна (1)