Както знаем мтел са лъжци. Впрочем и теленор и виваком са същия дол дренки. Основното, на което ще акцентирам в този пост е обещанието, че ще получите 1000 (или колкото там има) безплатни минути за разговори.
Първата уловка е, че това обикновено са разговори САМО в мобилната мрежа, тоест не включва фиксираните телефони. Част от фиксираните телефони обаче се изписват като мобилни без вие реално да знаете ,че те са мобилни.
Другата по-страшна уловка е, че тези минути се отчитат винаги на по 60 секунди! Тоест, всяка започната минута я плащате!!! Съвсем като платен паркинг на Центъра за градска мобилност. До скоро това правило важеше само за първата минута, след което отчитаха на секунда. Но по закон те бяха задължени да отчитат на секундата, тоест плащаш токова, колкото ползваш. За това се изхитриха и в „преференциалните“ условия на промо плановете си по срочни договори те въведоха тази уловка. Това прави много сложен анализа какъв план да си изберете. Тоест колко минути план са ви необходими?
Ако обичайното ви потребление по фактура е 400 минути, то план с 500 „безплатни“ минути при отчитане на всяка започната минута няма да ви стигне. Но как да изберем правилния за нас план за мобилен телефон? Колко от така наречените безплатни минути са ви реално необходими? Ако за вас водещ критерий при избора на план за GSM е броят минути (а не например включения мобилен интернет), то добър подход е да направите своя избор на база на изразходваното количество минути по текущата ви сметка. ОК, звучи просто и смислено, но там се отчита на секунда, а вас ще ви цакат на всяка започната минута.
Какво правим?
Влизате с вашия профил в сайта на mte.bg, раздел Сметки и фактури. Отивате на Фактури за плащане. От всяка налична фактура (те са обикновено за последните 6 месеца) избирате експорт и сваляте във формат ексел Детайлна справка по номера в Excel формат.
Отваряте фактурите в ексел, и първият ред, където пише Дата и час, Номер, Избран номер, Услуга и направление, Количество и цена ги правите на филтър. (в ексел десетка това е става с таб Home, предпоследната иконка. След като имате филтър, колона Услуга и направления я филтрирате, така че да има само Изходящ разговор за трите мобилни оператора.
След това в колона G изсипвате следната, специално написана формула. Така съм я направил, че да ви брои до 34 минутни разговори.
Остава последната, но много важна стъпка!!!
Таблица, която свалихте, не е форматирана за работа. За това трябва да промените настройките на кутийките
в колона Е.
Как става това?
Избирате с мишката всички кутийки и избирате Convert to Number. След това ще видите, че нулите в колона G ще станат конкретни
цифри. Приятно анализиране J
Няма коментари:
Публикуване на коментар