Люлин
- Люлин има около 120 000 души население (проектират е за над 200 000). Може би 8мия град в България. След София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Плевен. Повече от Сливен, Добрич и тн.
- Въпреки че е толкова голям, в него няма голяма болница, няма институции, няма център, няма европари. Има само един районен кмет.
- Съдебната карта – в някакви села има районен съд, а там нямат никакви институции.
- Свързаност – въпреки че е толкова голям има само два подхода към София
- Паркиране – най-бруталното място за паркиране вечерно време
- Експлоатационния срок на панелените блокове, тяхната поддръжка и полезен живот съобразно съвременните енергоефективни изисквания, разпределение, качество на средата и тн
1. Транспорт: Липса на свързаност на метрото с вътрешните линии, реално много малко хора могат удобно да го ползват, както и липса на паркинги на метростанциите. 3те изхода от Люлин винаги са тапи. (Тунела, Орион и връзката със западната дъга). Липса на достатъчно места за паркиране
2. Чистота и поддръжка на обществените зелени и други обществени площи тротоари, паркинги, спирки и пр.. Не се поддържат, не се глобяват тези които замърсяват, паркира се в зелените площи, които в момента са кални поляни. Кофите за отпадъците ежеседмично преливат и вятъра духа отпадъци навсякъде. Няма достатъчно контейнери за рециклиране на отпадъци. Ромите с каруците са денонощно в кофите за боклук, рециклират яко, но и замърсяват яко.
3.Инфраструктура и сграден фонд. 100% от всички улици, тротоари и паркинги са на над 35-40 години и никога от както са положени не са преасфалтирани. Състоянието им е критично и буквално се разпадат. Това важи в пълна сила и за зелените площи, детските площадки и училищните дворове и често детските градини. Сградният фонд е в окаяно състояние и мога да ти кажа, че стотиците блокове на нямат нито паспортизация нито наблюдения в какво състояние са. Наводнени мазета и течащи тавани, което компрометира цели сгради са си ежедневие.
4. Достъп до Западния парк. НА ПРАКТИКА НИКАКЪВ ДОСТЪП до парка.
5. Чистота на въздуха е замърсен от изгарянето на какво ли не отпадъци,гуми и кабели от ромите във Филиповци
6. Липса на механизъм гласът на хората да бъде чут, за каквито и да е нужди от ОУП и ПУП, до всякакви други механизми за участие на обществеността. Липсата на велоалеи, които ги искаме с Велоеволюция от 10 години са реален пример
Решенията:
1. 5-ят по големина град в БГ да има специален статут и фиксиран бюджет, както има всяка община и град в България. В момента район Люлин е на подаяния. Само ако СОС и Фандъкова решат.
2. Разработване на механизми за участие на обществеността или отваряне на районния кмет към тях.
3. Цялостно планиране на територията във връзка с нейната гъстота на населението. Това вече не отговаря на реалността. Достатъчно паркинги, велоалеи, зелени площи, детски градини и качество в основните и средните училища (това с училищата е голям проблем btw)
4. Насочване достатъчно ЕС средства в региона, защото с изключение на западната дъга други пари не са минали от тук. Метрото е строено преди 20 години
5. Оформяне на Люлин като свързваща точка между Хемус, Люлин и Калотина (Север, Запад, Юг) и развитие на зоните около Люлин за бизнеси и и всичко в тази посока
Няма коментари:
Публикуване на коментар