от 27.10.2015, Автор: Милена Василева
[621 прочитания]Завършва работата по техническия проект на жп трасето София – Перник – Радомир. Работата по него беше представена на пресконференция.
Инвестиционният проект за модернизация на жп линията София – Перник – Радомир предвижда изграждане на железопътна магистрала, която обслужва населението в региона, вътрешния и международния товарен трафик.
От работата по техническия проект са завършени предпроектните проучвания и идейният проект. Сега се работи по етап 2 на проекта - постигане на пълна проектна готовност до ниво "зрял проект".
Избран е вариант "Алтернатива 6", комбинация от няколко варианта. Според него трасето София - Перник - Радомир се разделя така:
- София - Владая - единична линия, около 90 км в час
- Владая - Драгичево - двупътен тунел с дължина 4890 км. Той потъва на дълбочина между 130 и 180 м, за да избегне свлачищата в района., каза инж. Павлина Димитрова, представител на изпълнителя ДЗЗД"Нет - Италфер ИКЮИ". Проектантът препоръчва тунелът да бъде изкопан с тунело-пробивна машина.
- Драгичево - Перник - двойна линия - 120 км в час.
- Перник - Радомир - двойна жп линия - 160 км в час. По трасето има 2 тунела с обща дължина 1195 м - единият е около 700 м, а другият - 300 м.
Железопътната линия София - Перник - Радомир се състои от две трасета:
-основно: София - Драгичево – Перник - Радомир – единична жп линия с обща дължина около 48.6 км
-обходно: Волуяк - Разменна - Храбърско - Перник – единична жп линия с обща дължина около 48.8 км. След Перник обходното трасето се влива в тунелния участък към Радомир. Обходът има голяма значение за товарните превози. Основното трасе в частта до Перник ще се ползва като пътническо, а обходното - като товарно.
НКЖИ ще кандидаства след обявяването на втората показа за Механизма за свързана Европа през ноември с проекта София - Перник. Индикативната му стойност е 520 533 818 лв. без ДДС.
От гледна точка на групиране на проектите и финансирането им, техническият проект на обект "Модернизация на железопътната линия София-Перник-Радомир" е част от проект "Инструмент за подготовка на железопътни проекти по Транс-европейската транспортна мрежа". Той получи средства от Европейския фонд за регионално развитие чрез "Техническа помощ" на ОП"Транспорт 2007-2013". В "Инструмента за подготовка на жп проекти по TEN-T" попадат още:
- Развитие на жп възел София
- Развитие на жп възел Бургас
- Модернизация на жп линията София - Драгоман
Като проект за свързаност "Модернизацията на железопътната линия София - Перник - Радомир" се разглежда като част от проект "Модернизация на железопътната линия Видин - София - Кулата", който е в списъка на приоритетните проекти за Транс-европейската железопътна мрежа и е част от коридор Ориент/Източно Средиземноморски.
Според Мария Чакърова, директор на Дирекция "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в ДП НКЖИ, добави към основния проект Видин – Кулата и връзката Радомир – Гюешево, която осигурява свързаност и с Македония. Така структурата на жп коридор Ориент/Източно Средиземноморски включва основното трасе Видин – Кулата, връзката София – Перник – Радомир и Радомир – Гюешево.
Инвестиционният проект за модернизация на жп линията София – Перник – Радомир предвижда изграждане на железопътна магистрала, която обслужва населението в региона, вътрешния и международния товарен трафик.
От работата по техническия проект са завършени предпроектните проучвания и идейният проект. Сега се работи по етап 2 на проекта - постигане на пълна проектна готовност до ниво "зрял проект".
Избран е вариант "Алтернатива 6", комбинация от няколко варианта. Според него трасето София - Перник - Радомир се разделя така:
- София - Владая - единична линия, около 90 км в час
- Владая - Драгичево - двупътен тунел с дължина 4890 км. Той потъва на дълбочина между 130 и 180 м, за да избегне свлачищата в района., каза инж. Павлина Димитрова, представител на изпълнителя ДЗЗД"Нет - Италфер ИКЮИ". Проектантът препоръчва тунелът да бъде изкопан с тунело-пробивна машина.
- Драгичево - Перник - двойна линия - 120 км в час.
- Перник - Радомир - двойна жп линия - 160 км в час. По трасето има 2 тунела с обща дължина 1195 м - единият е около 700 м, а другият - 300 м.
Железопътната линия София - Перник - Радомир се състои от две трасета:
-основно: София - Драгичево – Перник - Радомир – единична жп линия с обща дължина около 48.6 км
-обходно: Волуяк - Разменна - Храбърско - Перник – единична жп линия с обща дължина около 48.8 км. След Перник обходното трасето се влива в тунелния участък към Радомир. Обходът има голяма значение за товарните превози. Основното трасе в частта до Перник ще се ползва като пътническо, а обходното - като товарно.
НКЖИ ще кандидаства след обявяването на втората показа за Механизма за свързана Европа през ноември с проекта София - Перник. Индикативната му стойност е 520 533 818 лв. без ДДС.
От гледна точка на групиране на проектите и финансирането им, техническият проект на обект "Модернизация на железопътната линия София-Перник-Радомир" е част от проект "Инструмент за подготовка на железопътни проекти по Транс-европейската транспортна мрежа". Той получи средства от Европейския фонд за регионално развитие чрез "Техническа помощ" на ОП"Транспорт 2007-2013". В "Инструмента за подготовка на жп проекти по TEN-T" попадат още:
- Развитие на жп възел София
- Развитие на жп възел Бургас
- Модернизация на жп линията София - Драгоман
Като проект за свързаност "Модернизацията на железопътната линия София - Перник - Радомир" се разглежда като част от проект "Модернизация на железопътната линия Видин - София - Кулата", който е в списъка на приоритетните проекти за Транс-европейската железопътна мрежа и е част от коридор Ориент/Източно Средиземноморски.
Според Мария Чакърова, директор на Дирекция "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в ДП НКЖИ, добави към основния проект Видин – Кулата и връзката Радомир – Гюешево, която осигурява свързаност и с Македония. Така структурата на жп коридор Ориент/Източно Средиземноморски включва основното трасе Видин – Кулата, връзката София – Перник – Радомир и Радомир – Гюешево.
Стойността на техническото проектиране на основното трасе на София - Перник - Радомир: 6 600 000 лв. без ДДС Изпълнител на проекта: ДЗЗД "Нет - Италфер ИКЮИ" Срок за изпълнение : 12 месеца Индикативна стойност за техническото проектиране на обходното трасе: 2 449 104 лв. без ДДС Индикативна стойност на инвестиционния проект: 945 600 000 лв. без ДДС Консултант на целия проект София - Перник - Радомир: Обединение "Рубикон - Айси - ИПС" Срок: 30 месеца Стойност 6 464 000 лв. без ДДС Очаква се строителните дейности по обекта София - Перник - Радомир да стартират в началото на 2017 г. |
Няма коментари:
Публикуване на коментар