вторник, 14 март 2017 г.

Люлин

Люлин

-          Люлин има около 120 000 души население (проектират е за над 200 000).  Може би 8мия град в България.  След София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Плевен.  Повече от Сливен, Добрич и тн. 

-          Въпреки че е толкова голям, в него няма голяма болница, няма институции, няма център, няма европари.  Има само един районен кмет.   

-          Съдебната карта – в някакви села има районен съд, а там нямат никакви институции. 

-          Свързаност – въпреки че е толкова голям има само два подхода към София

-          Паркиране – най-бруталното място за паркиране вечерно време

-          Експлоатационния срок на панелените блокове, тяхната поддръжка и полезен живот съобразно съвременните енергоефективни изисквания, разпределение, качество на средата и тн


 

1. Транспорт: Липса на свързаност на метрото с вътрешните линии, реално много малко хора могат удобно да го ползват, както и липса на паркинги на метростанциите. 3те изхода от Люлин винаги са тапи. (Тунела, Орион и връзката със западната дъга). Липса на достатъчно места за паркиране

 

2. Чистота и поддръжка на обществените зелени и други обществени площи тротоари, паркинги, спирки и пр.. Не се поддържат, не се глобяват тези които замърсяват, паркира се в зелените площи, които в момента са кални поляни. Кофите за отпадъците ежеседмично преливат и вятъра духа отпадъци навсякъде. Няма достатъчно контейнери за рециклиране на отпадъци. Ромите с каруците са денонощно в кофите за боклук, рециклират яко, но и замърсяват яко.

 

3.Инфраструктура и сграден фонд. 100% от всички улици, тротоари и паркинги са на над 35-40 години и никога от както са положени не са преасфалтирани. Състоянието им е критично и буквално се разпадат. Това важи в пълна сила и за зелените площи, детските площадки и училищните дворове и често детските градини. Сградният фонд е в окаяно състояние и мога да ти кажа, че стотиците блокове на нямат нито паспортизация нито наблюдения в какво състояние са. Наводнени мазета и течащи тавани, което компрометира цели сгради са си ежедневие.

 

4. Достъп до Западния парк. НА ПРАКТИКА НИКАКЪВ ДОСТЪП до парка.

 

5. Чистота на въздуха е замърсен от изгарянето на какво ли не отпадъци,гуми и кабели от ромите във Филиповци

 

6. Липса на механизъм гласът на хората да бъде чут, за каквито и да е нужди от ОУП и ПУП, до всякакви други механизми за участие на обществеността. Липсата на велоалеи, които ги искаме с Велоеволюция от 10 години са реален пример

 

Решенията:

1. 5-ят по големина град в БГ да има специален статут и фиксиран бюджет, както има всяка община и град в България. В момента район Люлин е на подаяния. Само ако СОС и Фандъкова решат.

 

2. Разработване на механизми за участие на обществеността или отваряне на районния кмет към тях.

 

3. Цялостно планиране на територията във връзка с нейната гъстота на населението. Това вече не отговаря на реалността. Достатъчно паркинги, велоалеи, зелени площи, детски градини и качество в основните и средните училища (това с училищата е голям проблем btw)

 

4. Насочване достатъчно ЕС средства в региона, защото с изключение на западната дъга други пари не са минали от тук. Метрото е строено преди 20 години

 

5. Оформяне на Люлин като свързваща точка между Хемус, Люлин и Калотина (Север, Запад, Юг) и развитие на зоните около Люлин за бизнеси и и всичко в тази посока



Няма коментари:

Публикуване на коментар