вторник, 28 март 2017 г.

Как да изберем план за мобилен телефон?

Както знаем мтел са лъжци. Впрочем и теленор и виваком са същия дол дренки. Основното, на което ще акцентирам в този пост е обещанието, че ще получите 1000 (или колкото там има) безплатни минути за разговори. 

Първата уловка е, че това обикновено са разговори САМО в мобилната мрежа, тоест не включва фиксираните телефони. Част от фиксираните телефони обаче се изписват като мобилни без вие реално да знаете ,че те са мобилни. 

 Другата по-страшна уловка е, че тези минути се отчитат винаги на по 60 секунди! Тоест, всяка започната минута я плащате!!! Съвсем като платен паркинг на Центъра за градска мобилност. До скоро това правило важеше само за първата минута, след което отчитаха на секунда. Но по закон те бяха задължени да отчитат на секундата, тоест плащаш токова, колкото ползваш. За това се изхитриха и в „преференциалните“ условия на промо плановете си по срочни договори те въведоха тази уловка. Това прави много сложен анализа какъв план да си изберете. Тоест колко минути план са ви необходими? 

Ако обичайното ви потребление по фактура е 400 минути, то план с 500 „безплатни“ минути при отчитане на всяка започната минута няма да ви стигне. Но как да изберем правилния за нас план за мобилен телефон? Колко от така наречените безплатни минути са ви реално необходими? Ако за вас водещ критерий при избора на план за GSM е броят минути (а не например включения мобилен интернет), то добър подход е да направите своя избор на база на изразходваното количество минути по текущата ви сметка. ОК, звучи просто и смислено, но там се отчита на секунда, а вас ще ви цакат на всяка започната минута. 

 Какво правим? Влизате с вашия профил в сайта на mte.bg, раздел Сметки и фактури. Отивате на Фактури за плащане. От всяка налична фактура (те са обикновено за последните 6 месеца) избирате експорт и сваляте във формат ексел Детайлна справка по номера в Excel формат. Отваряте фактурите в ексел, и първият ред, където пише Дата и час, Номер, Избран номер, Услуга и направление, Количество и цена ги правите на филтър. (в ексел десетка това е става с таб Home, предпоследната иконка. След като имате филтър, колона Услуга и направления я филтрирате, така че да има само Изходящ разговор за трите мобилни оператора. След това в колона G изсипвате следната, специално написана формула. Така съм я направил, че да ви брои до 34 минутни разговори. 

=IF(E2<=60;1;IF(E2<120;2;IF(E2<180;3;IF(E2<240;4;IF(E2<300;4;IF(E2<360;5;IF(E2<420;6;IF(E2<480;7;IF(E2<540;8;IF(E2<600;9;IF(E2<660;10;IF(E2<720;11;IF(E2<780;12;IF(E2<840;13;IF(E2<900;14;IF(E2<960;15;IF(E2<1020;16;IF(E2<1080;17;IF(E2<1140;18;IF(E2<1200;19;IF(E2<1260;20;IF(E2<1320;21;IF(E2<1380;22;IF(E2<1440;23;IF(E2<1500;24;IF(E2<1560;25;IF(E2<1620;26;IF(E2<1680;27;IF(E2<1740;28;IF(E2<1800;29;IF(E2<1860;30;IF(E2<1920;31;IF(E2<1980;32;IF(E2<2040;33;))))))))))))))))))))))))))))))))))
Остава последната, но много важна стъпка!!!

Таблица, която свалихте, не е форматирана за работа.  За това трябва да промените настройките на кутийките в колона Е.  

Как става това?  

Избирате с мишката всички кутийки и избирате Convert to Number.  След това ще видите, че нулите в колона G ще станат конкретни цифри.  Приятно анализиране J

петък, 24 март 2017 г.

243 млн. лв. за строителство на 12 метростанции и 12 километра трасе през 2017 г.


"ГРАДЪТ ИНФРАСТРУКТУРА"
Трети метродиаметър е с дължина 16 км и с предвидени 16 метростанции, прогнозният брой пътници е 170 хиляди на ден. През 2017 г. от него ще се изграждат етап I от "Красно село" през централната градска част и "Орлов мост" до бул. "Владимир Вазов" и етап II от "Красно село" през жк "Овча купел" до жп линията София - Перник. Финансирането на двата етапа се осъществява чрез оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" (391 млн. евро) и с българско финансиране 102 млн. евро.


Метрото от "Красно село до моста "Чавдар в активно строителство
Одобрено трасе: Бул. "Вл. Вазов" - Орлов мост - НДК – Красно село - жк "Овча купел"
Дължина: 8 км и 8 метростанции
Метродепо: гаражно и ремонтно халета за 20 метровлака
Начало на строителството: януари 2016 г.
Строителен период: 2016-2019 г.

Първият етап от трети метродиаметър се строи от април 2016 г. Съществени промени по идейния проект няма, но в работния той се доразвива в частта за метростанциите. Трасето не се променя, казва проф. д-р инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД.
Договорът за изграждане на метростанция 5 "Хаджи Димитър" при моста "Чавдар" е в сила от 1 януари 2017 г., изпълнител е "Трейс Груп Холд", временната организация на транспорта там – от 23 януари 2017 г. Метростанцията е на две нива – вестибюл и странични перони, както всички други станции от трети метродиаметър. Строителството й ще стартира през март 2017 г. Станцията е до самата Перловска река и под едното платно на бул. "Владимир Вазов". Единият клон от подлеза, който ще обслужва МС 5, минава под реката, за да излезе на отсрещната страна на булеварда, при хипермаркет "Билла". Вторият изход е в обсега на тротоара, от страната на високите блокове.
Останалите 7 станции се строят от пролетта на 2016 г. и изпълнението им към 31 януари 2017 г. е между 18 и 24% (на "Попа" и при НДК).
-
Тунелопробивната машина "Витоша"
Фотограф: СО

В метростанция 6 при Малък градски театър "Зад канала" с изпълнител Обединение "Метростроителство" с партньори "Трейс Груп Холд" и "Евро Алианс Инженеринг" ( и за МС 8) са направени стени, покривна плоча, изкопано е първо ниво, изкопът е спрян, защото сега се работи по тунела с дължина 180 м, който е част от проекта за МС 6, но отива към МС 5. Там се работи и по пешеходния тунел, за да се стигне до отсрещната страна на Малък градски театър "Зад канала" – в парка. Тези две съоръжения излизат на ниво вестибюл и по тази причина трябва да се направят преди работата по перона. Едва след като се направят тези две връзки, ще се продължи с изграждането на метростанцията и перона.
За метростанция 8 е направена голяма шахта - 20 на 30 м, и ще се работят 2 големи тунела, за да се оформи целият перон. Оттам странично се работи и по другия тунел - пешеходния, който минава под реката и излиза при езерото "Ариана".
Изпълнител на метростанции 9, 10 и 11 е Обединение "Метро Билд Център" с водещ партньор "Джи Пи Груп" и партньор "Станилов"ЕООД.
По метростанция 9 изпълнението е към 22%.
От метростанция 10 при НДК са изпълнени 24%. В края на май възстановяваме движението по бул. "Патриарх Евтимий", напомни проф. Братоев.
Метростанция 11 "Георги Софийски"- изпълнени са покривните плочи и стените, прави се изкоп под покривните плочи.
Метростанция 12 на булевардите "Гешов" и "България" – изпълнени са 17-18% от работата. Изпълнител на МС 12 и МС 14 е "Метро 3-2014"ДЗЗД с водещ партньор "Монолит" - София.
Метростанции 14 "Красно село". Частично са направени конструкциите на подлезите под бул. "Цар Борис III" и се правят стълбищата. Готова е конструкцията на пътния тунел под бул. "Цар Борис III" и южно от него, северната част ще се направи след завършване на станцията през 2018 г. Много е труден този комплексен транспортен възел, обемът работа е голям, реално са изпълнени около 18% от него и се налага да се увеличи темпото, за да може през април оттам към центъра да тръгне тунелопробивната машина, напомни проф. Братоев.
Тунелната машина (ТБМ) е в България от ноември 2016 г., дълга е 84 м, сглобяването й завършва до края на февруари. По график през март 2017 г. ще започне да копае 400-метров тунел от депото "Земляне" до МС 14 "Красно село".
Работата по метродепото започна през декември 2016 г. Сега се подготвят проектите. През пролетта ще започне строителството на производствените халета.

Подземната железница в "Овча Купел" пред изграждане
  • Одобрено трасе: "Красно село" - жк "Овча купел" - жп линия София - Перник
    Дължина: 4 км с 4 метростанции и жп спирка на МС 18.
    Начало на строителството: поетапно от началото на 2017 г.
    Строителен период: 2017-2019 г.
    Вторият етап от Трети метродиаметър започва от метростанция 14 "Красно село" минава през "Овча купел" и достига до жп линията София – Перник. Трасето е с дължина 4 км и 4 метростанции, разделено на две позиции, като към втората е включена и една жп спирка. След като договорите с изпълнителите бяха подписани в края на януари 2017 г., започна работата по проектирането и подготовката на строителството, което ще стартира през март-април 2017 г. в зависимост от готовността на компаниите. Изграждането на втория етап от трети метродиаметър ще отнеме 30 месеца и ще завърши през август-септември 2019 г., каза проф. д-р инж. Стоян Братоев.
    В първа позиция попадат метростанциите 15 и 16, изпълнител е обединение "Метро запад", съставено от "Джи пи Груп", "Станилов" ЕООД, "Интерпро", "БИАС-М". Във втора – 17 и 18 с изпълнител обединение "Метро Горна баня", съставено от "Трейс груп холд", "Интегрирани строителни системи" и "Евро Алианс Тунели", "Мармет" ООД и инж. Георги Иванов Евстатиев.
    МС 15 е разположена на бул" "Овча купел" и на бул. "Линкълн".
    МС 16 е на бул. "Монтевидео", от южната страна на жк "Овча купел", за да обслужва жилищния район, както и новите територии, които вече се застрояват.
    МС 17 се намира в "Овча купел 2", до болница "Доверие".
    МС 18 е между Софийския околовръстен път и жп линията София – Перник. Едните входове се намират източно от околовръстното от страна на жп линията. Другите – на самия околовръстен път от двете му страни. Четвъртите са на жп линията София – Перник, където има и жп спирка, както стана на гара Искър. Проектите ще са готови в края на март и тогава строителството на четирите метростанции и тунелите между тях може да започне.

    Разширение на трети лъч в "Слатина" - от "Орлов мост" до The Mall
    -
    отограф: Градът

    Двата варианта на разширението на трети метродиаметър в кв. "Слатина" бяха внесени през декември 2016 г. в направление "Архитектура и градоустройство". На обсъждане беше избран по-подходящият - към бул. "Цариградско шосе", т.е. от от "Орлов мост" до The Mall.
    И двата варианта са за около 7 км трасе и 7 метростанции и приблизителна стойност около 250 млн. лв., но без осигурено финансиране. Трасето на разклонението се отделя при ул. "Шипка" след "Орлов мост", минава под Военна академия "Г. С. Раковски" и първата му спирка е на Румънското посолство на бул. "Ситняково". Следват 2 спирки на бул. "Гео Милев", като втората е при "Фестивална", следващите 2 спирки са в кв. "Слатина" и петата станция е до "Арена Армеец" на ул. "Асен Йорданов". Дотук двата варианта на слатинското трасе вървят по една и съща следа, оттук нататък тя се разделя. Според единия вариант, който доказва по-голямо натоварване с около 6 хиляди пътници, трасето върви под бул. "Цариградско шосе" и има спирка след надлеза за "Тех парк София" и след това – на Окръжна болница (МБАЛ "Св. Анна").
    Според втория вариант трасето се отделя към жк "Дружба", където има 2 метростанции.
    Експертният съвет избра варианта към "Цариградско шосе". При осигурено финансиране разклонението може да бъде осъществено.

    Столичната община е на мнение, че преди разширението в "Слатина" следва да се построи етап III от трети метродиаметър – 3 метростанции и около 3 км трасе по бул. "Владимир Вазов", който би струвал около 120-130 млн. лв. Първата метростанция е при "Герена", втората е на Товарната тангента и третата - в жк "Левски". Според проф. Братоев засега няма да се прави депо на бул."Ботевградско шосе" и метростанция там, затова етап III на трети метродиаметър завършва на бул. "Владимир Вазов" в жк "Левски".

    вторник, 14 март 2017 г.

    Люлин

    Люлин

    -          Люлин има около 120 000 души население (проектират е за над 200 000).  Може би 8мия град в България.  След София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Плевен.  Повече от Сливен, Добрич и тн. 

    -          Въпреки че е толкова голям, в него няма голяма болница, няма институции, няма център, няма европари.  Има само един районен кмет.   

    -          Съдебната карта – в някакви села има районен съд, а там нямат никакви институции. 

    -          Свързаност – въпреки че е толкова голям има само два подхода към София

    -          Паркиране – най-бруталното място за паркиране вечерно време

    -          Експлоатационния срок на панелените блокове, тяхната поддръжка и полезен живот съобразно съвременните енергоефективни изисквания, разпределение, качество на средата и тн


     

    1. Транспорт: Липса на свързаност на метрото с вътрешните линии, реално много малко хора могат удобно да го ползват, както и липса на паркинги на метростанциите. 3те изхода от Люлин винаги са тапи. (Тунела, Орион и връзката със западната дъга). Липса на достатъчно места за паркиране

     

    2. Чистота и поддръжка на обществените зелени и други обществени площи тротоари, паркинги, спирки и пр.. Не се поддържат, не се глобяват тези които замърсяват, паркира се в зелените площи, които в момента са кални поляни. Кофите за отпадъците ежеседмично преливат и вятъра духа отпадъци навсякъде. Няма достатъчно контейнери за рециклиране на отпадъци. Ромите с каруците са денонощно в кофите за боклук, рециклират яко, но и замърсяват яко.

     

    3.Инфраструктура и сграден фонд. 100% от всички улици, тротоари и паркинги са на над 35-40 години и никога от както са положени не са преасфалтирани. Състоянието им е критично и буквално се разпадат. Това важи в пълна сила и за зелените площи, детските площадки и училищните дворове и често детските градини. Сградният фонд е в окаяно състояние и мога да ти кажа, че стотиците блокове на нямат нито паспортизация нито наблюдения в какво състояние са. Наводнени мазета и течащи тавани, което компрометира цели сгради са си ежедневие.

     

    4. Достъп до Западния парк. НА ПРАКТИКА НИКАКЪВ ДОСТЪП до парка.

     

    5. Чистота на въздуха е замърсен от изгарянето на какво ли не отпадъци,гуми и кабели от ромите във Филиповци

     

    6. Липса на механизъм гласът на хората да бъде чут, за каквито и да е нужди от ОУП и ПУП, до всякакви други механизми за участие на обществеността. Липсата на велоалеи, които ги искаме с Велоеволюция от 10 години са реален пример

     

    Решенията:

    1. 5-ят по големина град в БГ да има специален статут и фиксиран бюджет, както има всяка община и град в България. В момента район Люлин е на подаяния. Само ако СОС и Фандъкова решат.

     

    2. Разработване на механизми за участие на обществеността или отваряне на районния кмет към тях.

     

    3. Цялостно планиране на територията във връзка с нейната гъстота на населението. Това вече не отговаря на реалността. Достатъчно паркинги, велоалеи, зелени площи, детски градини и качество в основните и средните училища (това с училищата е голям проблем btw)

     

    4. Насочване достатъчно ЕС средства в региона, защото с изключение на западната дъга други пари не са минали от тук. Метрото е строено преди 20 години

     

    5. Оформяне на Люлин като свързваща точка между Хемус, Люлин и Калотина (Север, Запад, Юг) и развитие на зоните около Люлин за бизнеси и и всичко в тази посока



    А.Константинов, цитат

    "И представете си, господа, в този момент аз съжалих бай Ганя! Вярвайте!
    Съзнавах, че постъпката му е безобразна, че той е отвратителен скъперник,
    егоист, лукав хитрец, лицемерен експлоататор, грубиян и простак до
    мозъка на костите...но съжалих го: в тънките вибрации на тона, с който той
    изговори последните думи, моето ухо схвана една нежна нотка, която се
    таила и се таи в сърцето на бай Ганя, но рядко - боже, колко рядко! - се появява...
    Не зная, може да ви се покаже смешно, неестествено, но ще ви кажа, господа,
    че в този момент инак погледнах на бай Ганя; като че някой ми внуши:
    "Недей презира този простичък, лукавичък, скъпичък нещастник,
    той е рожба на грубата среда, той е жертва на груби възпитатели;"
    злото не се таи в него самия, а във влиянието на околната среда.
    Бай Ганьо е деятелен, разсъдлив, възприемчив - главно възприемчив!
    Постави го под влиянието на добър ръководител, и ти ще видиш какви подвиги
    е той в състояние да направи. Бай Ганьо е проявявал досега само животната си
    енергия, но в него се таи голям запас от потенциална духовна сила, която очаква
    само морален импулс, за да се превърне в жива сила..."

    из "Бай Ганьо в Русия"



    Етикети

    имена (151) Ски (140) уеб камери (128) Право (121) документи (111) Grand Tour (102) video (100) Ski (97) webcams (93) skiing weather (83) ski resort information (82) банки (66) ски курорти (60) Маркетинг (45) Рила (40) snow reports (37) икономика (35) София (34) Боровец (33) Borovets (27) Родопи (27) история (27) Банско (26) Пампорово (23) проекти (23) здраве (21) интернет (21) планини (21) смях (21) екипировка (20) карта (20) Pamporovo (19) Rila (19) Time (19) health (19) море (19) Bansko (17) лифт (17) resort information (16) eco (15) раница (15) цени (15) язовир (15) Стара Планина (14) връзки (14) деца (14) пътувания (14) хижа (14) Marketing (13) bike (13) Витоша (13) Пирин (13) snow forecast (12) буква С (12) данъци (12) лавини (12) магазини (12) Алеко (11) буква В (11) буква М (11) freeskiing (10) Маршрути (10) буква А (10) ski abroad (9) Пловдив (9) буква Д (9) отбрана (9) празник (9) първа помощ (9) ски чужбина (9) термини (9) map ski area (8) буква Б (8) буква К (8) календар (8) old applications (7) Чепеларе (7) архитектура (7) буква Г (7) буква Н (7) поддръжка на ски (7) сняг (7) футбол (7) буква Е (6) буква Л (6) буква П (6) буква Т (6) видео (6) годишнини (6) град (6) именни дни (6) къщи (6) трафик (6) хидро (6) Rodopy (5) Skype (5) Sofia (5) YouTube (5) vlog (5) буква И (5) буква Х (5) влог (5) кино (5) литература (5) очила (5) село (5) снимка (5) спорт (5) EU projects (4) Ski Bindings (4) boots (4) gsm (4) smart phone (4) Нотариус (4) буква З (4) буква Ф (4) енергетика (4) ски учител (4) слама (4) състезание (4) туризъм (4) упражнения (4) Aleko (3) Maliovitsa (3) Physics (3) Tyrolia (3) brand (3) climb (3) mass (3) sexy (3) shoe size (3) Безбог (3) Мальовица (3) Узана (3) автомобил (3) безопастност (3) буква Ц (3) буква Ш (3) влак (3) времето в момента (3) докторантури (3) недвижими имоти (3) поща (3) пропаганда (3) пълномощно (3) статистика (3) строителство (3) теснолинейка (3) DIN (2) NASA (2) Release Setting (2) Rossignol (2) Vitosha (2) clothes sizes (2) file hosting (2) franchaise (2) relativity (2) replace (2) search (2) БАССЕС (2) Благоевград (2) Добринище (2) Здравец (2) Лале (2) Мусала (2) Осогово (2) Средна гора (2) бедствие (2) буква Ж (2) буква Й (2) буква О (2) буква У (2) буква Ч (2) буква Щ (2) буква Я (2) геометрия (2) гора (2) еко (2) екология (2) електроенергия (2) космос (2) магистрала (2) местност (2) очи (2) парк (2) плакат (2) планиране (2) световно (2) технологии (2) упътвания (2) явление (2) F1 (1) FIS (1) Fieberbrunn (1) Hamlet (1) Hopfgarten (1) Kirchberg (1) Macedonia (1) Norway (1) Reit im Winkl (1) Scheffau (1) Shakespeare (1) Solomon (1) St Johann (1) Söll (1) Tirol (1) Walchsee (1) Zahmer Kaiser (1) apple (1) drone (1) h Pleven (1) hypnosis (1) ibooks (1) ipad (1) iphone (1) ipod (1) mathematic (1) skate (1) tablet (1) telemark (1) trekking (1) Бачево (1) Беклемето (1) Бяла Черква (1) ВЕИ (1) Вежен (1) Ветровал (1) Гела (1) Горна Оряховица (1) Добрила (1) Информация за фирми (1) Камчатка (1) Карлово (1) Картала (1) Кицбюел (1) Ком (1) Копривки (1) Копривщица (1) Леденото езеро (1) Мерцедес (1) Михаел Шумахер (1) Норвегия (1) Офелиите (1) Панагюрище (1) Предела (1) Румъния (1) Русия (1) САЩ (1) Самоков (1) Студенец (1) Формула 1 (1) Църна Могила (1) Черни Връх (1) Япония (1) автомати (1) биатлон (1) био (1) буква Р (1) буква Ъ (1) буква Ь (1) буква Ю (1) великия пост (1) гра (1) градоустройство (1) дрехи (1) дърво (1) запалка (1) култура (1) ландшафт (1) математика (1) мода (1) музей (1) мъдрости (1) олимпиада (1) поддръжка (1) потребители (1) програма (1) реклама (1) синя зона (1) фото (1) х. Дерменка (1) храна (1)